سلامت نیوز : زلزله بوشهر که صدها زخمی و مجروح دربرداشت، علاوه بر کمک‌های امدادی اولیه نیاز به کمک‌های درمانی و تخصصی دارد. به همین دلیل مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان بوشهر به عنوان بزرگ‌ترین نیروی درمانی استان تمام توان خود را در جهت کمک به زلزله‌زدگان به کار گرفته است. به طوری که مدیرکل تأمین‌اجتماعی و معاون درمان تأمین‌اجتماعی بوشهر به کارکنان خود تأکید کرده‌اند به‌طور ویژه به آسیب‌دیدگان زلزله رسیدگی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خورشید ؛ عبدالمجید رازه، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان و دکتر پورحکیمی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان بوشهر از تعدادی از  آسیب‌دیدگان و مجروحان در زلزله اخیر که در بیمارستان سلمان فارسی تأمین‌اجتماعی بوشهر بستری وتحت مداوا هستند، عیادت کرده و از نزدیک از این مجروحان دلجویی و از نحوه مداوای آنان مطلع شدند.

همچنین عبدالمجید رازه در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله به همراه جمعی از کارکنان تأمین‌اجتماعی بوشهر به مناطق زلزله‌زده عزیمت و نزدیک از خانواده همکاران آسیب‌دیده بازدید و به‌صورت حضوری جویای حال آنها شد و آمادگی خود و کارکنان تأمین‌اجتماعی را جهت کمک‌های نقدی و غیرنقدی اعلام کرد.همچنین مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان و کارکنان آمادگی خودرا برای اهدای خون جهت کمک به آسیب‌دیدگان از زلزله اخیر به سازمان انتقال خون استان اعلام کردند.

در پی این زمین‌لرزه، بیمارستان زینبیه خورموج تخلیه شد و بیشتر بیماران آن به بیمارستان سلمان فارسی تأمین‌اجتماعی بوشهر منتقل شدند تا در صورت بروز پس لرزه ، امكان خدمات دهی مجدد بیمارستان خورموج وجود داشته باشد.بیمارستان سلمان فارسی واقع در استان بوشهر، بیمارستانی است درمانی وابسته به سازمان تأمین‌اجتماعی با ۲۰۰ تخت ثابت که در سال ۱۳۷۵ راه اندازی شد که بعد از دو سال به ۱۳۲ تخت فعال تبدیل شد. این بیمارستان دارای درجه یک ارزشیابی بیمارستانی است.

هم‌اکنون این بیمارستان دارای بخش‌های CCU، ارولوژی، جراحی زنان و زایمان، جراحی مغز و اعصاب، داخلی، ICU جراحی، اطفال، جراحی عمومی، آی.سی.یو داخلی، نوزادان، داخلی مغز، قلب، ارتوپدی، عفونی، گوش و حلق و بینی، اتاق عمل، زایمان، اورژانس و دیگر واحدهای پاراکلینیکی و درمانگاهی است.رئیس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر در این باره به «خورشید» گفت: در حال حاضر 58 مصدوم زلزله دشتی در این بیمارستان بستری هستند.

دکتر محمدرضا محسنی با بیان اینکه هم‌اکنون سه نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند،  افزود: علاوه بر کودک 5 ساله‌ای که در اثر ضربه مغزی به آی‌سی‌یو منتقل شده بود، سه مصدوم دیگر نیز به این بخش انتقال یافتند.  محسنی درباره وضعیت مصدومانی که به آی‌سی‌یو منتقل شدند، گفت: خوشبختانه وضعیت این بیماران رضایت بخش بوده و امروز تحت جراحی قرار خواهند گرفت. دلیل انتقال این مصدومان به بخش آی‌سی‌یو هم خونریزی داخلی ناشی از شکستگی لگن است.

وی وضعیت مصدومینی که به آی‌سی‌یو منتقل شدند را مناسب ارزیابی کرد و ابراز کرد: خوشبختانه وضعیت این بیماران رضایت‌بخش بوده و تحت جراحی قرار خواهند گرفت. بیشتر بیمارانی که در این بیمارستان بستری شده‌اند، ارتوپدی و دچار شکستگی دست و پا بوده که پزشکان در حال مداوای آنها هستند. در حال حاضر کودکی هم که در آی‌سی‌یو بستری بوده، فعلا وضعیتش امیدوارکننده است.به گفته رئیس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، هم‌اکنون کلیه پرسنل بیمارستان اعم از مدیریت بحران، تیم‌های جراحی، پزشکان جراح مغز و اعصاب، ارتوپد، بیهوشی، پزشکان عمومی همچنین پرستاران آماده‌باش بوده و امکانات موردنیاز موجود است.

 آمادگی بیمارستان میلاد برای خدمت‌رسانی درمانی به زلزله‌زدگان
بیمارستان میلاد به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان سازمان تأمین‌اجتماعی هم آماده خدمت‌رسانی درمانی به زلزله‌زدگان استان بوشهر است.مدیرعامل و نایب‌رئیس هیأت‌مدیره بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی میلاد با بیان این مطلب به «خورشید» گفت: بیمارستان فوق‌تخصصی میلاد وابسته به سازمان تأمین‌اجتماعی، آماده پذیرش آسیب‌دیدگان زلزله استان بوشهر در همه تخصص‌های پزشکی موجود در این مرکز درمانی است.

دكتر محمودرضا فیاض با عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و بازماندگان مصیبت‌دیده زلزله بوشهر اظهار کرد: بیمارستان میلاد پذیرای آسیب‌دیدگان این زلزله ناگهانی و ناگوار نه فقط در بخش اورژانس بلکه در همه بخش‌های پزشکی این بیمارستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه از زمان وقوع این زلزله در چند روز گذشته تاکنون هیچ فرد حادثه‌دیده برای درمان به بیمارستان میلاد انتقال داده نشده، تصریح کرد: این در حالی است که بیمارستان میلاد تهران آماده اعزام اکپیپ‌های متخصص پزشکی و درمانی به منظور مداوای هرچه بیشتر مصدومان این حادثه به مناطق زلزله‌زده استان بوشهر است.

فیاض با بیان اینکه البته تاکنون هیچ‌گونه درخواست نیروی پزشک برای استقرار در این منطقه به ما گزارش نشده، افزود: به هر شکل، پزشکان متخصص در این بیمارستان هر لحظه آماده رفتن برای ارائه خدمات درمانی به زلزله‌زدگان استان بوشهر، هستند.وی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار و بازماندگان مصیبت‌دیده زلزله بوشهر بیان کرد: بیمارستان میلاد به عنوان مجهزترین بیمارستان سازمان تأمین‌اجتماعی آماده خدمت‌رسانی درمانی به زلزله‌زدگان استان بوشهر است.

مدیرعامل و نایب رئیس هیأت‌مدیره بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی میلاد تأكید كرد: مدیریت بیمارستان میلاد از هیچ كمك درمانی به زلزله‌زدگان استان بوشهر دریغ نكرد و به وظیفه شرعی و میهنی خود عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر غلامحسین ستوده‌خو، مدیرکل سابق تأمین‌اجتماعی استان بوشهر در پیامی حادثه زلزله رخ داده در این استان را تسلیت گفت.وی در این پیام اظهار کرد: خبر کشته‌شدن شماری از مردم خونگرم، صمیمی، مهربان و پاک و نجیب کاکی و شنبه بسیار تألم‌برانگیز بود.

این ضایعه غمبار موجب تأثر شد و همدردی خود را با مردم شریف استان بوشهر و مناطق شنبه و کاکی ابراز می‌دارم و از خداوند منان برای درگذشتگان غفران و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم و از همه مردم برای یاری‌رساندن به آسیب‌دیدگان این حادثه دلخراش دعوت می‌کنم.

زمین‌لرزه 1/6 ریشتری عصر سه‌شنبه بخش‌های کاکی، شنبه و طسوج در جنوب استان بوشهر را لرزاند و تاکنون 37 کشته و 850 مصدوم به همراه داشته که واحدهای تخصصی درمانی تأمین‌اجتماعی با تمام توان آمادگی خود را برای کمک به آسیب‌دیدگان این واقعه ابراز کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha