شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 71236

سلامت نیوز : قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت از راه‌اندازی سامانه ثبت فشار خون در پرونده الکترونیک سلامت خبر داد.

دکتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به نامگذاری روز جهانی بهداشت امسال به نام "فشار خون را جدی بگیریم" از سوی سازمان بهداشت جهانی، گفت: در این راستا قرار است با کمک دولت، فشار خون تمام ایرانیان اندازه‌گیری و در پرونده الکترونیک سلامت وارد شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم نیز در حال انجام و طراحی است که بر اساس میزان فشار خون افراد، بازخورد مناسب حتی از طریق تلفن همراه به فرد مربوطه داده شود.

شریعتی افزود: پرونده الکترونیک سلامت مجموعه نرم افزاری است که در "سرور اینترنتی" مربوطه به صورت "آنلاین" وجود دارد. با وارد کردن کد ملی فرد مربوطه اگر این فرد دارای پرونده الکترونیک سلامت باشد که اطلاعات فشار خون در آن وارد می‌شود اما اگر فردی پرونده الکترونیک سلامت ندارد ضمن وارد کردن اطلاعات ضروری اولیه، اطلاعات مربوط به فشار خون وی نیز در پرونده الکترونیک سلامت وی وارد می‌شود.

قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: این سامانه، پورتال جامعی خواهد بود که سبب می‌شود فشار خون به صورت مقطعی گرفته نشود. به این ترتیب افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند فراخوان می‌شوند و تحت پیگیری قرار می‌گیرند تا فشار خونشان کنترل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha