سلامت نیوز : مدیرکل بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: 15 درصد جمعیت کشور مبتلا به بیماری فشار خون هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر کوروش اعتماد که در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد سخن می گفت، افزود:از این تعداد افراد مبتلا به فشار خون 12درصد بیماری خود را کنترل و دارو مصرف می کنند ضمن اینکه حدود 50درصد افراد مبتلا به بیماری فشار خون از بیماری خود آگاه نیستند.

وی تصریح کرد:فشار خون عامل اصلی بسیاری از سکته های قلبی و عروقی ،بیماری های چشمی و کلیوی می باشد که کهگیلویه وبویراحمد اقدامات خوبی برای کنترل این بیماری غیر واگیر داشته که با توجه به بافت فرهنگی و میزان جمعیت، ابتلا به فشار خون در این استان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است.

مدیر کل بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه سن ابتلا به فشار خون به 15 سال کاهش پیدا کرده عنوان کرد:ابتلاء به بیماری فشار خون در استان های حاشیه خلیج فارس ودریای خزر نسبت به استان های میانی کشور بالا است.

اعتماد بیان کرد:در گذشته سوانح وحوادث جاده ای اولین عامل مرگ افراد به شمار می رفت که در سال های اخیر اقدامات مناسب انجام شده برای جلوگیری از حوادث وسوانح جاده ای باعث کاهش آمار مرگ و میر افراد در سوانح جاده ای شد. اما سوانح وحوادث جای خود را به بیماری های قلبی وعروقی داده است.

وی خاطر نشان کرد:در 85درصد از بیمارستان ها کشور سیستم ثبت بیماران قلبی وعروقی قرار داده شده که در سال گذشته با وجود پوشش پایین بیمارستانها کشور توسط این سیستم 19هزار سکته قلبی به ثبت رسد ضمن اینکه در سال های اخیر سن سکته های قلبی در کشور کاهش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha