شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 71238

سلامت نیوز : انجمن داروسازان استان بوشهر با همکاری داروخانه‌های استان، اقدام به جمع‌آوری اقلام دارویی ضروری برای زلزله‌زدگان مناطق حادثه‌دیده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این انجمن کمک‌های دارویی خود را به همراه یک سری لوازم بهداشتی و کمک‌های اولیه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای ارسال به مناطق زلزله‌زده تحویل دادند.

وزیر بهداشت وارد استان بوشهر شد

وزیر بهداشت به منظور بررسی وضعیت بهداشتی درمانی زلزله‌زدگان شهرستان دشتی وارد استان بوشهر شد.

دکتر محمدحسن طریقت منفرد پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی بوشهر بلافاصله با یک فروند بالگرد عازم مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی شد.

وزیر بهداشت در این سفر با حضور در شهر شُنبه و روستاهای زلزله‌زده آخرین وضعیت خدمات رسانی درمانی و همچنین وضعیت بهداشتی این مناطق را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اعزام 9 اکیپ پزشکی به مناطق زلزله زده

دکتر رییس‌زاده رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی نیز ضمن عرض تسلیت به هموطنان بوشهری گفت: بسیج جامعه پزشکی تمام استان‌های کشور، آمادگی خود را برای اعزام به مناطق زلزله‌زده اعلام کرده‌اند و به محض درخواست مسئولان به سمت مناطق زلزله زده حرکت می‌کنند.

وی با اعلام حضور بسیجیان در ساعات اولیه وقوع زلزله گفت: تعداد 9 تیم پزشکی با آمبولانس و تجهیزات کامل درمانی و دارویی به مناطق زلزله زده شهرستان دشتی استان بوشهر اعزام شدند.

رییس زاده افزود: تیم‌های پزشکی متشکل از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص و همچنین پرستاران است که در حال حاضر مشغول مداوای مجروحین و امدادرسانی به مصدومین و همچنین کمک‌های اولیه در مناطق زلزله زده هستند.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: تدابیر لازم برای اعزام تیم‌های مجرب با توجه به اضطراری بودن وضعیت مناطق زلزله‌زده ادامه دارد و با توجه به اضطراری بودن وضعیت مناطق زلزله‌زده، آمادگی برای ارسال وسایل مورد نیاز پزشکی و امدادی و همچنین افزایش تیم‌های تخصصی پزشکی که شامل متخصص جراحی و بیهوشی است وجود دارد.

وی همچنین از آمادگی اعزام تیم‌های تخصصی و تک تخصصی سازمان بسیج جامعه پزشکی جهت اعزام به مناطق زلزله‌زده و در صورت لزوم برپایی بیمارستان صحرایی خبر داد.

ارسال یکهزار پشه بند آغشته به سم به منطقه زلزله زده بوشهر

کمیته حوادث و بلایای طبیعی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام آمادگی برای کمک به آسیب دیدگان منطقه ی زلزله زده بوشهر ، حدود هزار پشه بند آغشته به سم به این منطقه ارسال کرد .

مهندس رضا کشاورز مؤیدی مسوول کمیته ی حوادث و بلایای حوزه ی معاونت بهداشتی استان فارس با بیان این مطلب، گفت: پیرو هماهنگی کلیه ی مسوولان واحد های حوزه معاونت بهداشتی استان فارس با همتایان خود درحوزه ی معاونت بهداشتی بوشهر، سعی شده که بر اساس نیازهای موجود، امکانات مورد نیازهموطنانمان در منطقه تامین شود .

وی افزود : بر همین اساس حدود 5 هزار نسخه پمفلت های آموزشی" اقدامات لازم درزمان وقوع بحران"، حدود هزار پشه بند آغشته به سم، دوکارتن کومیداA، 4کارتن کومیداB،و یک کارتن آرد رژیمی برای بیماران PKU به منطقه ارسال گردید.

وی اظهار داشت : در حال حاضر اکیپ های بهداشتی شهرستان های نورآباد، کازرون، فراشبند، فیروزآباد، شیراز و معاونت بهداشتی دانشگاه درحال آماده باش می باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha