سلامت نیوز : رییس بیماری‌های دهان ودندان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی گفت:سیاست این وزارتخانه در بحث بیماری های دهان ودندان پیشگیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمد حسین خوشنویسان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت،افزود:کودکان و سالمندان دو قشر جامعه هستند که بیشتر از بیماری های دهان ودندان رنج می برند که در این استان اقدامات خوب ومناسبی در جهت رفع مشکلات دهان و دندان شده است.

وی اظهار کرد: کلنگ زنی کلنیک دندانپزشکی یاسوج که صبح امروز به زمین زده شد به عنوان کلنیگ مرجع ارجاع سطح سه در کشور خواهد بود که امیدواریم هرچه سریعتر روند ساخت این کلنیک مجهز فراهم شود.

رئیس بیماری های دهان ودندان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی با بیان این مطلب که وضعیت بهداشت دهان ودندان در سطح جهان مطلوب نیست بسیاری از بیماری های دهان و دندان را قابل پیشگیری دانست و ادامه داد:سیاست این وزارتخانه این است که کودکان از سن 6ماهگی که نخستین دندان های خود را بیرون می زنند تا سن یک سالگی به دندانپزشک مراجعه کنند و بعد از آن هر 6ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه و از سلامت دندان های خود مطلع شوند.

خوشنویسان اضافه کرد:از سن سه سالگی به بعد والدین می توانند بر وضعیت بهداشت دهان و دندان کودک خود نظارت داشته باشند و اینکه همه افراد برای داشتن دهان و دندان سالم که مسأله زیبایی نیست بلکه به گوارش افراد بستگی دارد در دو نوبت صبح بعد از غذا و شب قبل از خواب از مسواک استفاده کنند.

وی تاکید کرد:مسواک، نخ دندان و استفاده از دهان شویی باعث تمیزی و سالم بودن دندان ها می شود که مسواک زدن 65درصد، نخ دندان 20درصد و دهان شویه که باعث نمکی شدن و جلوگیری از رشد میکروب ها در دهان می شود به داشتن دندانهای سالم کمک می کند.

رئیس بیماری های دهان و دندان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی با نسبت دندانپزشک به بیمار در کشور را یک به سه هزار عنوان و ابرازکرد:در کشور با کمبود دندانپزشک مواجه نیستیم ضمن اینکه وزارت بهداشت در صدد است که تا سال 1414 کل کودکان 12سال به بالا فاقد دندانهای فاسد و خراب نباشند.

خوشنویسان با بیان این مطلب که هزینه درست کردن دندان بسیار بالا و پر هزینه است از بیمه های در مانی به سبب قرار ندادن دندان ها تحت پوشش بیمه انتقاد کرد و اضافه کرد:مسئولان باید در این زمینه راهکار لازم را انجام دهند که بیمه شامل دندان ها نیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha