شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 71240

سلامت نیوز : میترا مهربانی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در کرمان با تاکید بر اینکه کنترل فشار خون در افراد مبتلا به این بیماری باید زیر نظر پزشک صورت گیرد، اظهار داشت: همچنین این بیماران از مصرف غذاهای دارای سدیم بالا باید پرهیز کنند.

وی افزود: مصرف میوه‌هایی چون موز، زردآلو، پرتقال، انگور، آلو، سبزیجاتی همانند انواع کدو و کلم، جوانه گندم و اسفناج به دلیل املاح مطلوب برای پایین آوردن فشار خون موثر هستند.

مهربانی در مورد مصرف گریپ‌فروت در بیماران مبتلا به پرفشاری خون گفت: در صورتی که داروی خاصی مصرف نمی‌شود باید مصرف کرد، زیرا این میوه با بیشتر داروها تداخل دارویی دارد و سبب بروز مسمومیت دارویی می‌شود.

عضو هیئت ‌علمی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان با بیان اینکه مصرف کنجد و روغن آن تا حد زیادی بر درمان فشار خون موثر است، بیان داشت: برگ‌های درخت زیتون نیز فشار خون را پایین می‌آورد که فرآورده دارویی از این برگ در بازار است.

مهربانی خاطرنشان کرد: از گل و برگ زالزالک، دانه شنبلیله، پیاز، سیر، برگ و ساقه دارواش، ساقه و برگ جعفری، برگ زیتون در سراسر دنیا از جمله ایران فرآورده‌هایی با شکل‌های دارویی از جمله قرص و قطره تهیه شده که به عنوان کمکی در درمان فشار خون توسط پزشکان استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha