سلامت نیوز :  محمدرضا رحیمی در حاشیه مراسم روز جهانی بهداشت در رابطه با وجود لاشه‌های وارداتی در سوسیس و کالباس افزود: 70درصد امراض داخل کشور زیر سر غذا است بنابراین باید به شدت از وضعیت غذا مراقبت کنیم و کرکره فعالیت افراد متخلف را پایین بکشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: 25 درصد فعالیت‌های وزارت بهداشت در مبارزه با بیماری‌ها موفق است و 75 درصد عوامل دیگر اثرش را در ناهنجاری‌های جامعه می‌گذارد که بخش اعظمی از این ناهنجاری‌ها را خودمان در درون خانواده‌ها ایجاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از این امراض مربوط به تغذیه است که امروز خود را به صورت بحث فشار خون مطرح می‌کند. باید به مردم بگوییم نمک نخورند چرا که صد نوع بیماری زاییده تغذیه نامطلوب است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اینکه کودهای شیمیایی بسیاری داده می‌شود امراض بسیاری ایجاد می‌کند و این مسئله باعث شده مواد غذایی از حالت طبیعی خود خارج شود و این در حالی است که هر ماده طبیعی به نوبه خود مشکل آفرین نیست اما با تغییراتی که در آن ایجاد می‌شود مانند افزودنی‌ها، تولید نوشابه‌ و سوسیس و کالباس آن را مضر می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا باید تولید سوسیس و کالباس ممنوع شود، گفت: نباید فعالیت تولیدی سوسیس و کالباس محدود شود بلکه باید درست تولید شود. باید این اقلام سالم تولید شوند و وزارت بهداشت بر آن نظارت کند و اگر خلاف دید بیرحمانه برخورد کند، ریشه آن را بکند تا فرد خلافکار نتواند در تولید غذا وارد شود.

رحیمی گفت: سلامت به موارد روحی، روانی و جسمی مربوط می‌شود که موارد جسمی آن مربوط به وزارت بهداشت است.

معاون اول رئیس جمهور در رابطه با نسخه‌نویسی فارسی پزشکان نیز گفت: پیشنهاد نسخه‌نویسی به زبان فارسی برای آینده بهتر به پزشکان گفته شده اما برخی از آنها می‌گویند این امر شدنی نیست چرا که در انحصار پزشکان است و آنها نمی‌خواهند کسی از کارشان سردربیاورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha