سلامت نیوز : کارشناس ارشد موسسه ملی تحقیقات سلامت کشور گفت: طبق آمار رسمی در کشور سالانه 20هزار نفر به بیماری سالک مبتلا می شوند که آمار واقعی بیش از این تعداد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ رضا جعفری در همایش پیشگیری از سالک، با بیان اینکه بیماری سالک جزء سه بیماری اول در مناطق گرمسیری است، اظهار کرد: سالانه در جهان 350میلیون نفر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و در کشور نیز سالک در 17 استان کشور دیده شده است.

وی به تهیه و تدوین طرح تحقیقاتی سالک در شهر اردستان اشاره کرد و همچنین افزود: در این طرح به صورت تصادفی به منازل مراجعه می شود، تا تعداد واقعی مبتلایان مشخص شود و همچنین رابطه بین مخزن بیماری با نوع بیماری نیز مشخص گردد.

جعفری با بیان اینکه علیرغم پایان برنامه پنج ساله کنترل سالک در استان اصفهان این برنامه همچنان در بعضی مناطق ازجمله شهرستان اردستان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در استان اصفهان بیشتر سالک نوع روستایی غالب است و جونده کشی، آموزش و حفاظت فردی، سم پاشی، بهسازی محیط، کشف و درمان سریع بیماری از راه های مقابله با سالک است.

وی ضمن توصیه به استفاده از وسایل حفاظتی فردی خواستار استفاده افراد از پشه بندهای آلوده به سم در مناطق آلوده شد و افزود: این بیماری قابل ریشه کن کردن نیست و فقط می توان با آموزش درست درصد مبتلایان را کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha