سلامت نیوز : سلیمان عباسی در گفت وگو با پانا، با اشاره به بازدید دو تن از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مناطق زلزله‌زده بوشهر، گفت : در ساعات اولیه بعد از وقوع زلزله گام‌های خوبی برای امدادرسانی به مردم انجام شده و سرعت عمل امدادگران بسیار بیشتر از زلزله ورزقان بوده است.

سلیمان عباسی با اشاره به اینکه امدادگران برای بیرون آوردن مجروحین و اجساد از زیر آوار به سرعت وارد عمل شدند و آسیب‌دیدگان را به بیمارستان منتقل کردند، تصریح کرد: همچنین بیمارستان صحرایی در مناطق مختلف برپا شد که اقدامات اولیه در آن انجام می‌گرفت و پس از آن آسیب‌دیدگان با آمبولانس به بیمارستان‌های بوشهر اعزام می‌شدند.

نماینده مردم گنبدکاووس ادامه داد:  تامین آب آشامیدنی مردم، بازگشایی راه‌ها، حل مشکل قطعی برق و استقرار نانوایی‌های سیار در مناطق زلزله‌زده، همچنین مواد غذایی و پتو نیز بین زلزله‌زدگان توزیع شد، اما برخی مردم از توزیع ناعادلانه شکایت داشتند.

عباسی با بیان این‌که عمده ساختمان‌های تخریب شده بر اثر زلزله غیرمهندسی بودند، گفت: برخی خانه‌ها هم اگرچه نریختند اما ترک‌هایی داشتند که از مسوولان استانی خواستیم با توجه به این‌که احتمال ریختن آنها هم وجود دارد توجه لازم صورت گیرد تا منجر به صدمه و آسیب به مردم نشود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت، یادآور شد: گزارش بازدید اعضای این کمیسیون از مناطق زلزله‌زده استان بوشهر به کمیسیون ارائه خواهد شد و احتمالا پس از تجمیع با گزارش اعضای کمیسیون عمران در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha