شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 71254

این موضوع از مدت‌ها قبل مطرح است اما ابتدا ارتباط پزشکی ما باید با خارج برقرار بماند و اگر بیماری بخواهد مدارک پزشکی خود را به خارج از کشور ببرد، باید با زبان بین‌المللی باشد.

از دستور برای فارسی کردن نسخ ابایی ندارم
سلامت نیوز : وزیر بهداشت در حاشیه بزرگداشت «روز جهانی بهداشت» در پاسخ به سوال برنا ، مبنی بر اینکه آیا دستور فارسی شدن نسخ را می‌دهید یا خیر؟ گفت: از این‌گونه دستورها ابایی ندارم. اما اجازه دهید آخرین مراحل کارشناسی را انجام دهیم و بعد اقدام می‌کنیم. 

وی درباره فارسی‌سازی نسخه‌های پزشکی افزود: این موضوع از مدت‌ها قبل مطرح است، اما دو مانع کارشناسی وجود دارد. ابتدا ارتباط پزشکی ما باید با خارج برقرار بماند و اگر بیماری بخواهد مدارک پزشکی خود را به خارج از کشور ببرد، باید با زبان بین‌المللی باشد. اما باید گفت که خوشبختانه با پیشرفت پزشکی کشور، نیازی به دریافت خدمات از خارج از کشور نداریم.

وی ادامه داد:مساله دیگر در این زمینه مربوط به اسرار پزشکی است و همچنین یکسری تغییرات سخت ‌پذیرفته می‌شود. وی خاطر نشان کرد: تاکنون دارو تحت هیچ عنوان گران نشده است و سعی داریم با مبادله‌ای شدن ارز، فشاری به مردم تحمیل نشود. 

طریقت منفرد در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مبادله‌ای شدن ارز دارو و تاثیر آن در افزایش قیمت دارو، گفت: مقرر شده، مابه‌التفاوت ارز مبادله‌ای با ارز دارو را دولت به وزارت بهداشت پرداخت کند. بر اساس قانون، دولت در این زمینه 2200 میلیارد تومان به وزارت بهداشت تخصیص خواهد داد. حال اینکه این رقم در لایحه چه تغییری کند، آن را خواهیم دید.

وی در ادامه این مطلب اذعان داشت:اما اگر این روند پیش رود، این امر در ابتدا مشکلاتی دارد، اما اگر نهادینه شود، بدون اینکه فشاری به مردم وارد شود، یکسری از گرفتاری‌ها و همچنین فشار وارد بر مردم از بین می‌رود. معمولا هر چیزی که در بازار دونرخی باشد، مشکلات خود را دارد. یکی از راهکارها برای از بین مردم مشکلات، دونرخی نبودن ارز است که حتما برای جامعه مفید خواهد بود. فقط نمی‌خواهیم بار آن به مردم وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha