سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت، گفت: اقدام سازمان نظام پرستاری و پرستاران کشور برای  اجرای داوطلبانه طرح پایش سلامت ایرانیان كار بسیار ارزشمندی است به خصوص اینکه 50 درصد ایرانیان اضافه وزن دارند و 20 درصد به پرفشاری خون مبتلا هستند.
    50درصد ایرانیان اضافه وزن و 20درصد فشار خون بالا دارند

فاطمه  رخشانی در گفت‌وگو با نظام پرستاری اظهار كرد: اینكه پرستاران به كاری عام‌المنفعه و خدمت‌رسانی داوطلبانه فكر می‌كنند و حاضرند كار خداپسندانه‌ای مانند غربالگری و پایش فشارخون، قد و وزن ایرانیان را داوطلبانه انجام دهند بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینكه برآورد ما از جمعیت بالای 30 سال ایرانیان 30 تا 35 میلیون جمعیت است، افزود: دانشجویان پرستاری این تعداد از افراد را در مدت 10 روز غربالگری می‌كنند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از آغاز اجرای پایلوت طرح پایش سلامت ایرانیان در كاشان و اصفهان همزمان با هفته سلامت خبر داد و گفت: پنجشنبه از روند اجرایی، فرآیند و مشكلات اجرای طرح در این 2 منطقه بازدید داشتم تا مشكلات شناسای و برطرف شود.

رخشانی افزود: حدود 20 درصد جمعیت کشور به بیماری پر فشاری خون مبتلا هستند و نیمی از مبتلایان به این بیماری از بیماری خود اطلاعی ندارند، ادامه داد: برخی دیگر از مبتلایان نیز عارضه‌ پرفشاری خون آنها كنترل شده نیست كه با اجرای این طرح هر دو دسته این افراد شناسایی می‌شوند.

وی 14 اردیبهشت را آغاز طرح پایش سلامت ایرانیان بالای 30 سال برشمرد و افزود: همچنین در این طرح تناسب اندام (نسبت قد و وزن) نیز بررسی و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه از 14 اردیبهشت به مدت 10 روز این طرح در سراسر كشور اجرا می‌شود، ادامه داد: 50 درصد ایرانیان یا مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستند (از هر 2 ایرانی یك نفر) كه چاقی نیز عاملی برای بروز عارضه‌ پرفشاری خون است.

رخشانی یادآور شد: بزرگترین كار سازمان نظام پرستاری پیشنهاد اجرای داوطلبانه این طرح بود و نیز متقاعد كردن دولتمردان و سیاستگذاران برای اجرای این طرح که كار بسیار ارزشمندی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha