سلامت نیوز : استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : ایران از نظر تشخیص و درمان بیماری های چشمی پیشرفته است و در حال حاضر تمام خدمات چشم پزشکی که در کشورهای پیشرفته برای بیماران انجام می شود ، توسط متخصصان ایرانی در بیمارستان های کشور ارایه می شود .

محمد ریاضی اصفهانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیماران در ایران نیز به تمام درمان های پیشرفته در زمینه چشم پزشکی دسترسی دارند و از این نظر نیازی به مراجعه آنها برای درمان به سایر کشورها نیست.

وی در مورد تحقیقات علوم پایه گفت: در زمینه تحقیقات علوم پایه در زمینه چشم پزشکی متخصصان ایرانی نیز درحال برداشتن گام های اولیه هستند و با وجود ارتباط مستمر بین محققان و دانشمندان علوم پایه و چشم پزشکان در دانشگاه های سراسر کشور می توان امیدوار بود که در آینده به دستاوردهای جدیدی در زمینه های مختلف مانند ژنتیک و سلول های بنیادی دست یابیم.

وی در مورد وضعیت تجهیزات چشم پزشکی در کشور نیز اظهار داشت: هم اکنون مراکز دانشگاهی و بیمارستان های بزرگ کشور دارای تجهیزات پیشرفته متناسب با علوم روز دنیا هستند و پزشکان می توانند با آخرین تکنولوژی ها بیماران را درمان کنند.

ریاضی ادامه داد: البته مشکلات ارزی که به تازگی در مورد ورود برخی اقلام به کشور به وجود آمده است، حوزه تجهیزات چشم پزشکی را نیز تحت تاثیر قرارداده است چراکه چشم پزشکی یکی از تخصص هایی است که نیاز زیادی به تجهیزات برای انجام اعمال جراحی دارد، اما با تمهیداتی که دولت و به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می تواند در مورد ارایه تسهیلات درنظربگیرد، می توان این وضعیت را اصلاح کرد و به همان شرایط سال های پیش بازگرداند.

وی در مورد برپایی نوزدهمین سمینار چشم پزشکی فارابی گفت: این دوره از این سمینار با محور بیماری های شبکیه و همزمان با ششمین گردهمایی سالیانه انجمن شبکیه ایران از 4 تا 6 اردیبهشت ماه امسال با حضور 1000 نفر از متخصصان شبکیه و چشم پزشکان عمومی از سراسر کشور در هتل المپیک تهران برپا خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این سمینار را فراهم کردن زمینه ای مناسب برای چشم پزشکان کشور به منظور بازآموزی و اطلاع رسانی در زمینه بیماری ها و دستاوردهای جدید حوزه چشم پزشکی عنوان کرد.

به گفته دبیر علمی نوزدهمین سمینار چشم پزشکی فارابی در طول روزهای برپایی این همایش هشت کارگاه علمی به صورت پنل با موضوع بررسی بخش های مختلف چشم و بیماری های چشمی مانند قرنیه، شبکیه، اورژانس، آب سیاه، حدقه چشم، انحراف چشم و اطفال برپا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha