معاون سلامت وزارت بهداشت ، از فعالیت وسیع سازمان بسیج سازندگی در اجرای طرح های بهداشتی و درمانی ومحرومیت زدایی از مناطق روستایی کشور ، اظهار خرسندی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر سید موید علویان به تعامل و همکاری وزارت بهداشت باسازمان بسیج  سازندگی با هدف رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی از مناطق محروم روستایی و شهری اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج سازندگی کشور در طول مدت اجرای طرح اردوهای هجرت، توانست با همکاری وزارت بهداشت و سایر نهادها و ارگان های دولتی ، بخش زیادی از مشکلات بهداشتی و درمان مناطق محروم را بر طرف کند که در نوع خود کم سابقه و بی سابقه است.

وی به اعزام کادر پزشکی به مناطق محروم کشور اشاره کرد و افزود: همزمان با آغاز طرح اردوهای هجرت، میلیون ها ریال داروی رایگان بین روستاییان توزیع شده و بیش از صدها تیم پزشکی با حضور در این مناطق، توانسته اند نسبت به ویزیت رایگان مردم اقدام کنند.

معاون سلامت وزارت بهداشت؛ از اعزام پزشکان عمومی و متخصص به روستاها و مناطق محروم کشور، آموزش امداد و نجات، آموزش مبارزه با بیماریهای عفونی ، جمع آوری و اهدای دارو به افراد بی بضاعت و همچنین ویزیت رایگان به عنوان برخی از برنامه های بسیج سازندگی نام برد که با همکاری وزارت بهداشت صورت گرفته است.

علویان با اشاره به اعزام بیش از 11 هزار پزشک عمومی و متخصص در قالب طرح اردوهای هجرت 3 به مناطق محروم کشور در سال 85 افزود: تعداد یک هزار و 542 تیم عمومی و تخصصی از پزشکان و پیراپزشکان بسیجی در سراسر کشور  به منظور معاینه و درمان رایگان افراد بی بضاعت، به روستاهای محروم اعزام شدند.

به گفته معاون سلامت وزارت بهداشت، طی سال 85 تعداد 193هزار و 853 نفر از روستاییان مناطق محروم در سراسر کشور مورد معاینه و درمان رایگان پزشکان بسیج جامعه پزشکی قرار گرفتند.

وی همچنین از مبادله تفاهم نامه آموزش سلامت، اجرای برنامه های آموزشی ارتقا سلامت روستاییان و بسیجیان در حوزه ها و پایگاه های مقاومت، به عنوان دیگر اقدامات در عرصه بهداشت و درمان کشور در سال 85 نام برد و افزود: در سال جاری نیز این برنامه ها از اولویت های کاری معاونت سلامت وزارت بهداشت و بسیج است.

علویان، بسیج همگانی را یکی از مهمترین راه های رفع محرومیت روستاها از خدمات بهداشتی ودرمانی دانست و اظهار داشت: پزشکان متخصص بسیجی با پوشش فراگیر روستاها و مناطق محروم باعث ارتقا سطح سلامت در کشور می شوند.

معاون سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای هجرت بسیج سازندگی ، حرکتی مهم و مثبت در هدفمند کردن افزایش سطح بهداشت در جامعه و کسب تجربه های با ارزش علمی از سوی پزشکان متخصص جوان بسیجی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور برخی از روستاها و مناطق محروم با بیماری های منابع و یا در حال  گسترش مواجه هستند که نیاز است با اجرای یک طرح پوششی این بیماری ها مهار شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha