با بررسی هایی که روی بودجه پیشنهادی حوزه بهداشت از سوی دولت صورت گرفت، متاسفانه دیده شد که بودجه وزارت بهداشت آن چیزی که باید در نظر گرفته شود، نیست و هیئت دولت بودجه مورد نظر کمیسیون بهداشت را محقق نکرده است.

اعتراض اعضای کمیسیون بهداشت به بودجه وزارت بهداشت/بودجه حوزه بهداشت نباید انقباضی باشد
سلامت نیوز : شهلا میرگلوی بیات در گفت و گو با پانا در خصوص بودجه حوزه بهداشت در سال 92 بیان کرد: با بررسی هایی که روی بودجه پیشنهادی حوزه بهداشت از سوی دولت صورت گرفت، متاسفانه دیده شد که بودجه وزارت بهداشت آن چیزی که باید در نظر گرفته شود، نیست و هیئت دولت بودجه مورد نظر کمیسیون بهداشت را محقق نکرده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با بررسی بودجه حوزه بهداشت و درمان سال جاری ،تمامی اعضای کمیسیون بهداشت اعتراض خود را بیان کردند و کمیسیون در حال پیگیری این مسئله است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس نهم افزود: امیدواریم بتوانیم تغییرات مثبتی در بودجه سال 92 بخش بهداشت و درمان ایجاد کنیم و در بودجه کنونی حداقل های حوزه بهداشت مورد توجه قرار گرفته است در حالی که حوزه بهداشت باید منفک از تمامی حوزه ها مورد توجه قرار گیرد و این بخش با حوزه سلامت مردم درگیر است .

وی خاطرنشان کرد: حوزه های سلامت، غذا و امنیت از جمله حوزه هایی است که نباید با بودجه ای انقباضی با آن رو برو شد و این حوزه ها مستقیما با مردم در ارتباط است.

این نماینده مجلس در خانه ملت ادامه داد: بودجه امسال حوزه بهداشت نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است و البته با هیچ افزایشی هم مواجه نشده است که با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی و تورم و نوسانات بازار ارز، افزایش نیافتن بودجه حوزه بهداشت جای بحث دارد و قطعا این میزان بودجه نمی تواند تامین کننده نیازها باشد.

به گزارش پانا، بودجه سال 92 در حوزه بهداشت به شکل انقباضی در نظر گرفته شده است که همین مسئله با مخالفت اعضای کمیسیون بهداشت مجلس رو به رو شده و بحران در این حوزه را بیش از پیش آشکار می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha