دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۶
کد خبر: 71298
سلامت نیوز : كلسیم كلیدی برای جلوگیری از پوكی استخوان است. ماست و شیر بدون چربی هم كمك می‌كند اما آیا شما روزی سه بار آنها را مصرف می‌كنید؟

سیب سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد: سیب‌ها غنی از كوئرستین‌، (آنتی اكسیدانت‌هایی كه می‌توانند بدن شما را در مقابله با بیماری‌ها مقاوم‌تر سازند) هستند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی كه كوئرتنین بیشتری مصرف می‌كنند در مقابل بیماری‌هایی همچون عفونت‌های تنفسی توان مقابله بالاتری دارند.

عدس منبع تامین آهن است: عدس‌ها كالری پایینی دارند و حدود ۳۰‌درصد از آهن مورد نیاز بدن با یك فنجان از آن تامین می‌شود.۱۲‌درصد از خانم‌های جوان ذخیره آهن كمی‌دارند و این در آینده منجر به آنمی‌می‌شود.اما مطالعات نشان می‌دهد حتی خانمی‌كه دچار آنمی‌نیست و مقداری كم خون است نسبت به خانم‌هایی كه در سطح نرمال هستند دارای عملكرد‌های پایین‌تر هستند.

بروكلی با چروك می‌جنگد: یك فنجان بروكلی ۱۰۰درصد از ویتامین سی لازم برای تولید كلاژن را به پوست می‌دهد همچنین غنی از كاروتن بتا است كه بدن آن را به ویتامینE تبدیل می‌كند.این ویتامین به برگشت سلول‌ها كمك و سلول‌های قدیمی‌پوست را با سلول‌های جدید جایگزین می‌كند.

سیب‌زمینی حاوی تركیبات ضد چربی است: سیب‌زمینی به بدن توان مقابله در مقابل امراض قلبی را می‌دهد و فشار خون را پایین می‌آورد.

اسفناج از مواد مغذی تشكیل شده است: این برگ سبز حاوی ویتامین‌K و همچنین حاوی كلسیم و منیزم نیز می‌باشد.یك دسته كوچك آن می‌تواند پوكی استخوان‌ها را به تعویق بیندازد. ویتامین B موجود در آن نیز از نواقص تولد جلوگیری می‌كند.

شكلات تیره باعث كاهش استرس می‌شود: شكلات تیره در مقابل امراض مقاومت می‌كند. محققان اروپایی دریافتند افرادی كه به مدت دو هفته هر روز یك انس از شكلات تلخ مصرف كنند سطح هورمون كورتیزول آنها پایین‌تر است و احساس خمودگی كمتری دارند.كورتیزول باعث یك رشد موقت در فشار خون می‌شود.

قارچ‌ها آنتی اكسیدانت‌های ضد سرطانی دارند: مطالعات نشان می‌دهد كسانی كه قارچ مصرف می‌كنند ۶۴‌درصد خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها كاهش می‌یابد. پروتئین موجود در آن به تولید استروژن كه فاكتور اصلی سرطان سینه است كمك می‌كند.

آووكادو سرشار از چربی‌های غیراشباع است: تحقیقات نشان داده است كسانی كه به مقدار بیشتری از این اسیدهای چرب استفاده می‌كنند علاوه بر سلامت جسمانی از اندامی‌ ایده‌آل نیز برخوردارند.

منبع : آرمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha