دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۵
کد خبر: 71321

اگر بانک مرکزی هر چه بیشتر از نظام دارویی کشور حمایت کند مشکلات ما تا حدود زیادی حل می‌شوند چرا که عدم تخصیص ارز در زمان مناسب باعث ایجاد نابسامانی خواهد شد.

احتمال پرداخت نقدی یارانه دارو به بیماران
سلامت نیوز : سرپرست دفتر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو علت بروز کمبودهای دارویی بیماران خاص را تشریح کرد و وعده داد این مشکلات در سال جاری به حداقل برسند.

دکتر مهدی سلیمانجاهی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در پاسخ به علت وجود کمبودهای دارویی بیماران خاص در سال جدید از جمله «کلوبازام» که مورد مصرف بیماران مصروع است، توضیح داد: یکی از مشکلات ما برای تامین دارو، به تخصیص ارز بازمی‌گردد.

وی افزود: در سال گذشته حتی اگر ارز به میزان کافی برای دارو در نظر گرفته شده بود، اما بموقع داده نشد. اگر بانک مرکزی هر چه بیشتر از نظام دارویی کشور حمایت کند مشکلات ما تا حدود زیادی حل می‌شوند چرا که عدم تخصیص ارز در زمان مناسب باعث ایجاد نابسامانی خواهد شد.

سلیمانجاهی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت تامین دارو نسبت به اواخر سال گذشته بهتر است، اظهار کرد:‌ وظیفه وزارت بهداشت تامین دارو به میزان مناسب، در زمان و در مکان مناسب است. این مهم زمانی محقق می‌شود که سایر مراجع و دستگاه‌های ذیربط همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند.

وی اضافه کرد: راهکارهای مختلفی برای حل مشکلات وجود دارد، انشاءالله امسال به مردم فشار نمی‌آید.

احتمال پرداخت نقدی یارانه دارو به بیماران

سرپرست دفتر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره مباحثی که اخیرا در خصوص احتمال پرداخت یارانه نقدی به بیماران مطرح شد، توضیح داد: پرداخت یارانه به بیماران غیرممکن نیست، اما باید کارشناسی شود. معاونت درمان و سازمان های بیمه گر آمار بیماران خاص را دارند و می‌توانند اقداماتی در این خصوص انجام دهند.

وی افزود: در هر صورت اگر پرداخت مستقیم یارانه دارو هم اتفاق نیافتد، ولی امسال به طور حتم راهکارهای حمایتی از بیماران برای تامین دارو اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

زمان ورود کارت‌های هوشمند تحویل دارو به بیماران خاص و سرطانی

وی درباره زمان صدور کارت‌های هوشمند تحویل داروهای بیماران خاص و سرطانی گفت: عملیات اجرایی این طرح در حال انجام است. سعی می‌کنیم در صورت امکان این کارت‌ها از اعتبار 2200 میلیارد تومانی که دولت برای دارو در نظر گرفته است، شارژ شود البته این برنامه هنوز نهایی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha