سلامت نیوز : عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: غذاهای حادی پتاسیم، منیزیم و کلسیم در کنترل فشار خون موثر هستند.

دکتر" میترا مهربانی" در گفت و گو با (ایسنا) ، با بیان این مطلب و تاکید بر اینکه کنترل فشار خون در افراد مبتلا به این بیماری باید زیر نظر پزشک صورت گیرد، افزود: همچنین این بیماران از مصرف غذاهای دارای سدیم بالا (دارای نمک طعام) باید پرهیز کنند.

وی ادامه داد: مصرف میوه هایی چون موز، زردآلو، پرتقال، انگور، آلو، سبزیجاتی همانند انواع کدو و کلم، جوانه گندم و اسفناج به دلیل املاح مطلوب برای پایین آوردن فشار خون موثر هستند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد مصرف گریپ فروت در بیماران مبتلا به پرفشاری خون گفت: این میوه با بیشتر داروها تداخل دارویی دارد و باعث بروز سمیت دارویی می شود در صورتی که افراد داروی خاصی مصرف نمی‌کنند، می‌توانند آن را مصرف کنند.

وی اظهار کرد: برگ های درخت زیتون نیز فشار خون را پایین می آورد که فراورده دارویی از این برگ در بازار است.

مهربانی در پایان خاطرنشان کرد: از گل و برگ زالزالک، دانه شنبلیله، پیاز سیر، برگ و ساقه دارواش، ساقه و برگ جعفری، برگ زیتون در سراسر دنیا از جمله ایران فراوده هایی با شکل های دارویی از جمله قرص و قطره تهیه شده است که به عنوان کمکی در درمان فشار خون توسط پزشکان استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha