سلامت نیوز : مسعود اعتمادیان در گفت‌وگو با فارس، افزود: همان بودجه قبلی موجود را تفکیک می‌کنند و اصلا قرار نیست بودجه‌ای مجزا برای دانشگاه تازه احیا شده ایران تخصیص دهند.

وی ادامه داد: حوزه آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و بهشتی قرار داشت که هم اکنون مسئولان در حال تفکیک این دو بخش هستند اما صحبتی از افزایش رقم بودجه آموزشی و درمانی به میان نیامده است، بخشی از بودجه را از این دو دانشگاه کم می‌کنند و به ما می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تصمیم ادغام این دانشگاه تصمیم حاکمیتی و نظام بود و تصمیم احیای آن هم تصمیم نظام بود بنابراین ما باید به این تصمیم احترام می‌گذاریم و هرآنچه که قبلا بوده را فراموش کنیم.

اعتمادیان با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری برسر راه دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد، افزود:  با فعالیت کمیته پنج نفره‌ای که طبق قانون تشکیل شده است و در آن روسای دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و بهشتی حضور دارند، مشکلات در حال بررسی و حل شدن است. کمتر از یک هفته است که از احیای دانشگاه می‌گذرد و مسلما مشکلاتی وجود دارد، اما قرار است اتفاقات خوبی بیافتد و اوضاع بهتر شود.

وی ادامه داد: متأسفانه گفته شده بسیاری از اعضای هیئت علمی و اساتید این دانشگاه از احیای مجدد ناراضی هستند و فقط کارمندان با احیا ابراز رضایت کردند اما باید بگویم نه فقط بیش از 90 درصد کارمندان، بلکه 60 درصد دانشجویان و فراگیران و 80 درصد از اعضای هیئت علمی با احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت داشته‌اند.

اعتمادیان گفت: نظرات موافق و مخالف وجود دارد اما باید همه را تحمل کنیم و به نظرات مخالف احترام بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha