دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 71335

سلامت نیوز :   علیرضا رییسی افزود: از ابتدای وقوع حادثه زلزله تمام تلاش و امکانات خود را به کار گرفتیم تا کوچکترین مشکلی در روند درمان و اعزام مصدومان پیش نیاید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی بیان داشت: در ساعات اولیه حدود 450 نفر در محل حادثه و 160 نفر در بیمارستان زینبیه خورموج به صورت سرپایی مداوا شدند و 123 مصدوم نیز به بیمارستان‌های شهدای خلیج فارس و سلمان فارسی بوشهر اعزام شدند.

رییسی با اشاره به این که تاکنون هیچ مورد فوتی در بیمارستان‌های استان گزارش نشده است، افزود: سه نفر از مصدومین وضعیت بدی داشتند و در بخش ICU بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری شدند که بلافاصله مراحل درمانی آنان انجام شد و 2 نفر از آنان روز گذشته از این بخش به بخش عادی منتقل شدند و یک مصدوم دیگر نیز وضعیت حادی داشت و در حالت کما به سر می‌برد که خوشبختانه امروز هوشیاری بیمار برگشت و از زیر دستگاه کمک تنفسی خارج شد.

معاون درمان دانشگاه اظهار داشت: بنابراین تاکنون حدود هزار و 170 مصدوم در این حادثه مداوا شدند و حدود 150 مصدوم نیز بستری شدند که حال همه آنان رو به بهبود است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت 4 ساعت پس از وقوع حادثه مصدومان زلزله در شهر شُنبه و طسوج و روستاهای اطراف تعیین تکلیف شدند که این مدت زمان یک رکورد محسوب می‌شود.

رییسی افزود: هم‌اکنون تنها 12 مصدوم در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تا امروز 23 عمل جراحی انجام شده و 4 مصدوم نیاز به عمل جراحی دارند که ظرف 48 ساعت آینده عمل جراحی این افراد نیز انجام خواهد شد و جای نگرانی نیست.

معاون درمان دانشگاه یادآور شد: تاکنون هیچ نیازی به اعزام بیماران به خارج از استان نبوده و تجهیزات و نیروهای متخصص درون استان پاسخگوی نیاز مصدومین هستند.

وی افزود: از نظر تأمین فیلم‌های رادیولوژی و سی.تی.اسکن و بعضی داروهای بیهوشی تا به امروز مشکلی نداشته‌ایم ولی از این به بعد نیاز است این اقلام از خارج از استان تأمین شود.

رییسی در پایان از جامعه پزشکی و گروه‌های امداد و درمان سایر استان‌ها به ویژه پزشکان استان که در این حادثه اعلام آمادگی و اقدام به کمک‌رسانی کردند، تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha