سلامت نیوز : محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت دانشجویان علوم پزشکی تهران و تفکیک دانشجویان علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: تا پایان تیر هیچ تغییری در کلاس‌های درس و انتقال دانشجویان صورت نمی‌گیرد. یک کمیته 7 نفره منتخب وزیر بهداشت تشکیل شده که این کمیته چند زیر مجموعه برای بررسی موارد دارد که این تیم‌ها گزارش و بررسی‌ها را به کمیته منتخب می‌دهند تا راجع به مسائل ریزتر تفکیک 2 دانشگاه تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: مسئله‌ای که وجود دارد در مورد اموال غیر منقول مانند ساختمانها و کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی تهران است که نمی‌توانیم آنها برداریم بیاوریم در دانشگاه علوم پزشکی تهران.

منصوری با اشاره به اینکه انتقال برخی ساختمان‌ها نیاز به محاسبات و کار کارشناسی دارد افزود: ما باید بعداً محاسبه کنیم و بسنجیم به عنوان مثال از 40 میلیارد تومانی که برای کتابخانه دانشگاه هزینه کردیم، اگر دانشگاه علوم پزشکی ایران در این 2 ساله برقرار بود چقدر بودجه به آن اختصاص می‌یافت و به نحوی به عنوان مثال تا 10 سال حق استفاده از کتابخانه علوم پزشکی ایران به دانشگاه علوم پزشکی تهران داده شود.

وی به راهکارهای پیش رو اشاره کرد و گفت: از طرفی ممکن است یک ساختمان دانشگاه علوم پزشکی ایران مورد استفاده دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد که باید برای همه اینها کار محاسباتی صورت گیرد و در کمیته کارشناسی ریز این مسائل استخراج شود و نباید با هیجان و اضطراب به آن پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مشخص شدن وضعیت دانشجویان را یکی از مسائل پیش رو عنوان کرد و گفت: چیزی که از همه مهمتر است وضعیت دانشجویان، مسئولیت آموزشی آنهاست که طبق ابلاغیه موجود، برگزاری آزمون، تصحیح اوراق، اعلام نتایج و صدور مدرک فارغ التحصیلی تا 31 تیر به روال سابق به عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران است، حتی برخی رشته‌ها مثل دانشجویان PHD که ممکن است تا آخر شهریور دوره آنها طول بکشد.

وی همکاری کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران را یکی از ضرورت‌ها برشمرد و اذعان داشت: مسئولان این دانشگاه قول همکاری داده‌اند.

منصوری در مورد جدا شدن یکسری بیمارستان‌های آموزشی از زیر مجموعه علوم پزشکی تهران، تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های ما مسئله بیمارستانهای آموزشی  برای دانشجویان پزشکی ورودی 91 و 92 است. این دانشجویان بر اساس 26 بیمارستان آموزشی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بود، جذب شده‌اند منتهی الان 6 تا 8 بیمارستان آموزشی جزو دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار می‌گیرد که قطعاً مشکل آفرین است و باید حل شود.

 به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال آینده با ورود این دانشجویان برای دوره رزیدنتی به بیمارستان‌ها با کمبود بیمارستان مواجه خواهیم شد و دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با کمبود دستیار آموزشی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha