سلامت نیوز : احمد‌رضا فرسار در گفت‌وگو با فارس، افزود: به مناسبت هفته جهانی سلامت و کنترل فشار خون با همکاری شهرداری مناطق یک، دو و پنج در فضای سبز و پارک‌ها برنامه‌هایی را به همراه برپایی نمایشگاه در زمینه پیشگیری از فشار خون برگزار کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه فشار خون را باید جدی گرفت، افزود: افرادی که مبتلا به این بیماری نیستند نیز باید فشار خون را جدی بگیرند چرا که فشار خون مادر بیماری‌ها است و باعث بیماری‌های قلبی، کلیوی، ریوی، مغزی و عصبی می‌شود.

فرسار گفت: زندگی امروز شرایط را برای اینکه فشار خون از حالت طبیعی خارج شود بیشتر کرده است کم تحرکی، استفاده از رایانه، مصرف فست‌فود، عادت به تنقلات شور مانند چیپس و پفک و مصرف غذاهای پرچرب با روغن اشباع شده بالا شرایط را برای ابتلا به این بیماری بیشتر می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: زمینه ابتلا به فشار خون از لحظه تولد شروع می‌شود و استفاده از شیر مادر بهترین راه پیشگیری از فشار خون وخیم و بدخیم است و تغذیه مصنوعی با شیرخشک شانس ابتلا به فشار خون غیرقابل کنترل را بیشتر می‌کند.

فرسار عوامل مختلفی را در ابتلا به فشار خون مؤثر دانست و گفت: کاهش تحرک بدنی و استفاده از نوشابه‌های گاز‌دار، مصرف نمک و غذاهای پرچرب از جمله این عوامل است.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود که مردم در برنامه غذایی خود از روغن زیتون استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد در خارج از منزل از غذاهای خانگی به جای فست‌فود بهره بگیرند به عنوان مثال مصرف نان و ماست کم‌چرب بهترین انتخاب است همچنین خیار‌شور را افراد باید از زندگی خود خارج کنند و به جای مصرف تنقلات پرنمک مانند چیپس و پفک از تنقلات خانگی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha