دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 71340

سلامت نیوز : محمدباقر صابری زفرقندی افزود: برحسب اطلاعی که از مسئولان ذی ربط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است، در حال حاضر توزیع اپیوم تینکچر، قرص بوپره نورفین و متادون به دانشگاه های علوم پزشکی به روش گذشته صورت می‌گیرد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی یادآور شد: استفاده از داروی آگونیست در درمان اعتیاد ملاحظات و محدودیتهای خاص خود را دارد و این داروها برای درمان بخشی از معتادان و انواع خاصی از اعتیاد، از جمله اعتیاد به موادمخدر وابسته به تریاک کاربرد دارد و مصرف بی‌رویه و خارج از ضوابط درمانی این داروها آسیب رسان است.

مدیرکل درمان و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد انواع درمان مصرف محرکها گفت: درمان محرکها عموماً با مداخلات غیردارویی است و دارو کاربرد محدودتری در مقایسه با سایر اعتیادها در درمان محرکها دارد.

صابری ادامه داد: انواع مداخلات غیردارویی برای مدیریت معتادان به محرکها وجود دارد که می‌تواند به انواع درمان‌های شناختی ـ رفتاری، گروه درمانی، انواعی از روان‌درمانی‌ها و حمایت‌های مددکاری و روانی ارائه شود.

وی تأکید کرد: این درمانهای غیردارویی جزو درمانهای پذیرفته شده توسط نظام سلامت کشور است و باید توسط افراد ذی‌صلاح از نظر علمی و عملی و در موارد تعیین شده درمانی خاص انجام شود و به‌هیچ عنوان مداخله مبتنی بر سلایق فردی و فاقد مبانی علمی برای درمان اعتیاد، خصوصاً توسط افرادی که صلاحیتهای علمی لازم را در این زمینه ندارند، مورد تأیید نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha