دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 71344

سلامت نیوز : محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت در مراسم تدفین و تشییع دو شهید گمنام در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: من کوچکتر از آن هستم که در مقابل صاحبان اصلی جلسه صحبتی کنم اما خدا را شکر می‌گویم که توفیق حضور را پیدا کردم تا به خاطر بیاورم تنفس در فضای معطر ایران را مدیون چه کسانی هستم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: خدا را شکر می‌کنم که این تجدید خاطرات ما را متوجه این می‌کند که برای حفظ خون شهدا چه وظایفی بر گردن داریم تا بتوانیم گوشه‌ای از آن را ادا کنیم.

وزیر بهداشت گفت: به حال دانشجویانی که از فردا از کنار مزار شهدا عبور می‌کنند و روز پربرکت خود را آغاز می‌کنند غبطه می‌خورم.

حرکت دانشجویی در تکریم شهدا

حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفت: مراسمی این چنینی برای حفظ حرمت شهدا و تکریم خانواده‌های آنها تاکنون بسیار برگزار شده اما وجه تمایز مراسم امروز، حرکت دانشجویی و خودجوش آنها بوده است.

وی ادامه داد: دانشجویان کمک کردند تا این مراسم هر چه باشکوهتر برگزار شود به طوری که در آن رئیس جمهور، فرماندهان سپاه، نمایندگان مجلس، خانواده شهدا، اساتید و بسیاری از دانشجویان حضور یافتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دلیل انتخاب دانشکده پرستاری را برای این مراسم اینگونه توضیح داد: دانشکده پرستاری و مامایی که در تقاطع خیابان نیایش و ولی‌عصر (عج) قرار دارد و به همین دلیل یکی از بهترین فضاها را داراست و هم اینکه به خیابان اصلی راه دارد و هم مردم عادی و هم دانشجویان می‌توانند از این مزار بهره‌مند شده و ادای احترام کنند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه این مراسم نخستین حرکت در جهت تکریم شهدا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است گفت: شهدا برکت سفره ما هستند و آنها تضمین کننده انقلاب بوده و برای حفظ جوشش انقلاب نیازمند به آنها هستیم.

پیکر دو تن از شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس صبح امروز از مسجد بلال صدا و سیما تشییع شد و در صحن دانشکده داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آرام گرفت.در این مراسم ابوالقاسمی رئیس دانشگاه شهید بهشتی، حجت الاسلام صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران، مرتضی تمدن استاندار تهران، سردار جعفری فرمانده سپاه، وزیر بهداشت و جمع بسیاری از اساتید و مردم حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha