کاهش 15 درصدی بودجه ضربه بدی به بحث بهداشت و درمان کشور می زند و آنچه تا کنون به دست آورده این دچار اختلال خواهد شد.

افزایش نیافتن بودجه وزارت بهداشت نگران کننده است/دانشگاه های پزشکی با کسری بودجه مواجه می شوند
سلامت نیوز : محمد جواد نظری مهر در گفت و گو با پانا، افزود: در سال 91 هم کاهش هایی برای بودجه داشتیم و اکنون در رابطه با سال 92 هنوز پس لرزه های بودجه 91 را حس می کنیم و کاملا بهداشت و درمان را زیر سوال برده و تمام دانشگاه های پزشکی با کسری بودجه مواجه خواهند شد.
وی با بیان اینکه بخش های عمرانی و پرسنلی حیطه سلامت نیز ضربه خور کاهش بودجه ای می شوند، ادامه داد: خود بیماران نیز که مشکلات بسیار جدی دارند سلامتشان به قدری به خطر خواهد افتاد که به راحتی نمی توان پاسخگوی مشکلات بود.
نظری مهر بر اینکه دولت اگر چاره ای نیاندیشد مشکلات ما چند برابر می شود، اضافه کرد: اگر بودجه ای که در حال حاضر در نظر گرفته شده دو برابر هم بشود برای سال آتی کم است و روی هیچ چیز این بودجه نمی توان حساب باز کرد.
عضو کمیسیون بهداشت در پاسخ به اینکه بودجه در نظر گرفته شده چقدر است، گفت: دقیقا اعلام نشده ولی با احتساب اینکه سال 91 هم درصد قابل توجهی از بودجه تعلق نگرفت و بازهم 15 درصد کم شود یعنی چیزی نمی ماند تا به بخش های مختلف بهداشتی، پزشکی و درمانی تخصیص یابد.
نظری مهر تاکید کرد: با تمام قوا در کمیسیون مربوطه تلاش کردیم و حدود 10 درصد از محل هدفمندی یارانه ها قرار بود به بخش بهداشت و درمان وارد شود.
وی گفت: با توجه به اینکه رشد و توسعه کشور انسان سالم را می طلبد در این زمینه اگر مشکل داشته باشیم وآن را تامین مالی نکنیم و در اولویت قرار ندهیم آنچه در طول این سی و چهار سال کاشتیم و حتی در طول جنگ و بعد از آن جایگاه خوبی هم داشت را به خطر انداخته ایم.
 نظری مهر افزود: در مجلس 10 درصد از محل هدفمندی یارانه ها به اضافه سه هزار میلیاردی که در نظر گرفته شد راهکارهایی بودند که کمیسیون ارائه داد ولی این موارد عملیاتی نشدند و در زمینه بهداشت و درمان اقدام خوبی صورت نگرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha