دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 71362
سلامت نیوز : عبدالرحیم دادجو افزود: این شمار ماموریت با بهره گیری از 25 دستگاه آمبولانس و 70 نیروی انسانی تمام مصدومین تا ساعت 23:50 دقیقه به بیمارستان های زینیبه خورموج مرکز شهرستان دشتی منتقل شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ وی ادامه داد: از زمان وقوع زمین لرزه در استان و با تمهیدات اندیشه شده از سوی مرکز هدایت عملیات بحران این مرکز، همه نیروهای اورژانس با یک تفکر سیستمی به حالت آماده باش کامل در آمدند تا در صورت دریافت درخواست کمک اضطراری از مصدومان پس لرزه های احتمالی مناطق زلزله زده استان به کمک حادثه دیدگان بشتابند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر، به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس متعلق به فوریت های پزشکی بوشهر در کنار مرکز بهداشتی درمانی شهر زلزله زده شنبه اشاره کرد و افزود: این اتوبوس آمبولانس با 16 تخت و تجهیزات موجود در حکم درمانگاهی سیار است ودر هر روز 9 نفر نیروی تکنسین فوریت های پزشکی به صورت گردشی در سه شیفت کاری مستقر ودر حال خدمت رسانی به مردم هستند.

دادجو ادامه داد: براساس گزارش های رسیده در بازدیدهای به عمل آمده مراجعه های متعددی از زمان استقرار آن بوده و بیماران با تشخیص پزشکی حتی الامکان درهمان محل درمان می شوند ودرغیر این صورت به وسیله آمبوالانس اورژانس 115مستقر در محل به بیمارستان زینبیه خورموج منتقل و از آنجا در صورت نیاز به بیمارستان های آماده در شهر بوشهر اعزام شده اند.

وی با اعلام این که تمامی واحدهای اورژانس سراسر استان به حالت آماده باش قرار گرفته اند، اضافه کرد : در اولین لحظه وقوع زمین لرزه شهرستان دشتی، نخستین واحدهای آمبولانس شهرشنبه کار انتقال مصدومان را انجام داد.

این مقام مسئول گفت: در راستای آماده بودن بیمارستان زینیبه خورموج برای زلزله‌های احتمالی و رسیدگی‌های بیشتر پزشکی قبل از ساعت پایانی شب نخست زلزله، تمام بیماران توسط اورژانس به دیگر بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

دادجو از خیرین و افرادی که می خواهند کمک های انسان دوستانه خود را به مردم برسانند خواست درصورت امکانات تجهیزات و لوازم پانسمان را در لیست خود لحاظ کنند زیرا برخی افرادی که به صورت سرپایی درمان می شوند، لازم است وسایل مصرفی پانسمان را برای چند روز آینده در اختیار داشته باشند.

زلزله‌ای به بزرگی 6.1 ریشتر ساعت 16 و 22 دقیقه و 49 ثانیه روز سه شنبه هفته گذشته بخش های شنبه و طسوج و کاکی شهرستان دشتی در جنوب استان بوشهر را لرزاند و باعث کشته شدن 37 تن و مصدومیت یکهزارو 50 نفر و تخریب سه هزار و 100 واحد مسکونی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha