سلامت نیوز : نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به موضوع احیای دانشگاه علوم‌پزشکی ایران خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت این موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهد کرد و مسئولان باید پاسخگو باشند که چرا اتفاقات این‌چنینی رخ می‌دهد.

حسن تامینی لیچایی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در ارزیابی خود از ادغام و نیز انتزاع دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران از دانشگاه تهران، گفت: معتقدم ادغام اشتباهی بوده که بدون هماهنگی و به صورت یک شبه انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در زمان ادغام نیز با کمیسیون بهداشت مجلس مشورتی صورت نگرفت، اظهار کرد: در آن زمان دلایلی از جمله ارتقای رنکینگ جهانی دانشگاه مطرح شد که یکی از عمده دلایل ادغام بوده و منطقی به نظر می‌رسید.

نایب رییس کمیسیون بهداشت ابراز عقیده کرد: متاسفانه کار بدتری که در زمان فعلی و بدون هماهنگی با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انجام شده، انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه تهران است که باید مسئولین مربوطه در این زمینه پاسخگو باشند.

تامینی تصریح کرد: باید مسئولان توجه داشته باشند که زمان ادغام نیز میلیاردها تومان هزینه صرف شد و اکنون نیز این هزینه‌ها جهت انتزاع دانشگاه صرف می‌شود زیرا در حال حاضر نه مباحث آموزشی دانشجویان تعیین تکلیف شده و نه ردیف بودجه مستقلی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر مسئولان وزارت بهداشت مجلس می‌خواستند انتزاع انجام شود باید یک روند و سلسله مراتبی را طی می‌کردند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت با تاکید بر اینکه علیرغم حضور وزیر بهداشت در جلسه این کمیسیون، اکثریت اعضا از پاسخ‌های وی قانع نشدند، گفت: اعضای کمیسیون بر این نظر بودند که نوعی بی‌احترامی صورت گرفته و باید از قبل هماهنگی‌های لازم با کمیسیون بهداشت نیز انجام می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha