سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت چگونگی ارایه خدمات برنامه پزشک خانواده در سطوح دوم و سوم را توضیح داد.

دکتر سیدحسن امامی رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره چگونگی ارایه خدمات برنامه پزشک خانواده در سطوح دوم و سوم خدمات، گفت: ارایه خدمات در سطوح دوم و سوم به صورت سرانه‌ای خواهد بود. این امر کمک می‌کند مدیریت منابع اتفاق افتد و ضمن آن که پدیده القایی وجود نداشته باشد، کاهش خدمت هم اتفاق نیفتد.

وی ابراز امیدواری کرد که برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان‌های جدید با نشاط و شتاب بالایی پیش رود و افزود: چرا که در این صورت اهداف مهم این برنامه همچون ارتقای سلامت مردم و کاهش سهم مردم در پرداخت‌ هزینه‌های سلامت محقق خواهد شد.

امامی رضوی درباره علت توقف برنامه پزشک خانواده در تهران نیز گفت: منابعی که در این زمینه در نظر گرفته شده بود، کافی نبود و به همین دلیل این برنامه نتوانست در تهران پیش رود و در همان مراحل اولیه و در بخش شهری متوقف مانده است.

وی در این باره ادامه داد: امیدواریم با تغییراتی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی اتفاق افتاده و همچنین انجام سریع‌تر اقدامات مربوط به استقرار دانشگاه‌ها و تامین منابع این برنامه در بودجه 92، اتفاقات و خبرهای خوبی را در این زمینه شاهد باشیم.

امامی رضوی در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت‌ها برای اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران آماده است؟ گفت: در این زمینه زیرساخت‌ها مشکلی ندارد و این برنامه در تهران بیشتر نیازمند منابع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha