سلامت نیوز : معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران از برگزاری طرح بزرگ غربالگری فشار خون و تعیین تناسب بدنی ایرانیان بالای 30 سال با همکاری 100 هزار پرستار در سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح از 14 اردیبهشت به مدت 10 روز اجرا خواهد شد.

صفرعلی براتلو در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: طرح غربالگری فشار خون به عنوان یک طرح ملی در سراسر کشور اجرا خواهد شد که برای اجرای آن 100 هزار پرستار به صورت داوطلبانه همکاری خود را اعلام کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه فشار خون یکی از بیماریهای کشنده محسوب می‌شود و سازمان بهداشت جهانی نیز شعار امسال خود را بر همین محور قرار داده است، باید فرهنگ برخورد با این بیماری در بین ایرانیان نهادینه شود.

معاون اجتماعی استاندار تهران تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های اعلام شده سالانه چهار میلیون نفر به علت فشار خون دچار مرگ مغزی می‌شوند و با توجه به اهمیت آن مقرر شده طرح غربالگری فشار خون به صورت سراسری در کشور و به ویژه در استان تهران اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید هر خانواده ایرانی یک دستگاه فشارخون را داشته باشند، تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی کشور همکاری 100 هزار پرستار را برای اجرای این طرح ملی اعلام کرده ضمن آنکه همه دستگاه‌های دیگر نیز باید پای کار حاضر باشند.

وی گفت: بر اساس نتایج این غربالگری پرونده الکترونیکی و پرونده سلامت برای ایرانیان بالای 30 سال تشکیل خواهد شد.

به گفته براتلو جلسه هماهنگی این طرح امروز در استانداری و با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی و رییس نظام پرستاری کشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha