دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 71385
سلامت نیوز : وزیر بهداشت، انتخاب پزشک خانواده را از اختیارات مردم دانست و گفت: اگر منابع مالی این برنامه تامین شود، استان بعدی تهران خواهد بود.

دکتر محمدحسن طریقت در گفتگو با مهر اظهارداشت: اجرای برنامه پزشک خانواده نیازمند همت جدی و حمایت کافی است که رئیس جمهور عزم خود را جزم کرده که تا پایان دولت دهم، در اکثر نقاط کشور شاهد اجرای این برنامه باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت تامین مراقبتهای اولیه و پیشگیری از بیماریها با اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور، افزود: ساماندهی داروخانه ها و تجویز درست دارو، یکی از مزایای پزشک خانواده است.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که درمان کاملا مجانی باعث می شود تا حدودی مراجعات و تجویزهای غیر ضروری فراهم شود، گفت: برنامه پزشک خانواده از جمله برنامه هایی است که در حدود 50 سال است در دنیا اجرا می شود و موفق بوده است. تنها نکته ای که برای اجرای آن در کشورها وجود دارد، روش اجرای این برنامه است که تفاوت دارد.

طریقت منفرد یکی از مشکلات پیش روی اجرای برنامه پزشک خانواده در ایران را پذیرش آن از سوی مردم دانست و افزود: برای اینکه مردم را قانع کنیم که عبور از مسیر نظام ارجاع و پشک خانواده به نفع آنهاست، زمان می برد. اما وقتی این فرهنگ در جامعه نهادینه شد، قطعا در اجرای آن موفق خواهیم بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: من اعتقد دارم این برنامه با فطرت مردم سازگاری دارد، چون با ضوابط علمی پزشکی دنیا سازگاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه شرط اجرای این برنامه در استان تهران منوط به تامین اعتبارات آن در بودجه سال 92 است، تصریح کرد: به محض اینکه این اعتبارات تامین شود، اجرای این برنامه در استان تهران را شروع می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha