دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 71394

اگر حقیقتا به دنبال كسب سلامت جسم و جان خود هستید، كافی است تا از نوشیدنی‌های صنعتی ـ انواع آبمیوه‌ها و نوشابه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی ـ دل كنده و به آب، این مایع دوست‌داشتنی همه تاریخ روی آورید. همانا كه آب منبعی حیات‌بخش برای همه موجودات بخصوص ما انسان‌هاست.

آب را دریابیم
سلامت نیوز : اگر حقیقتا به دنبال كسب سلامت جسم و جان خود هستید، كافی است تا از نوشیدنی‌های صنعتی ـ انواع آبمیوه‌ها و نوشابه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی ـ دل كنده و به آب، این مایع دوست‌داشتنی همه تاریخ روی آورید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیب ؛ همانا كه آب منبعی حیات‌بخش برای همه موجودات بخصوص ما انسان‌هاست. به اعتقاد كارشناسان تغذیه، سلامت فرد ارتباط مستقیمی با میزان آب مصرفی وی در روز دارد و بدرستی كه خداوند در آیه‌ 30 از سوره انبیا می‌فرمایند: «و همه چیز را از آب زنده ساختیم.» برای آن كه به اهمیت این هدیه‌ الهی بیشتر پی ‌ببرید ده مورد از معجزات نوشیدن آب را با هم مرور می‌كنیم؛ باشد كه همیشه سلامت و بهروز باشید!

1 ـ آب و كاهش وزن: جالب است بدانید كه نه‌تنها مصرف آب موجب شست‌وشوی اضافات و ضایعات ناشی از سلول‌های چربی می‌شود، بلكه این روند به كاهش وزن فرد نیز كمك زیادی می‌كند.

2 ـ آب و شادابی پوست: مصرف مقادیر مناسبی از آب در طول شبانه‌روز موجب حفظ شادابی پوست شده و به جوان ماندن سلول‌های آن كمك می‌كند. پس از مصرف، آب به بافت‌های پوست وارد شده و عمل آبرسانی و حفظ رطوبت این بخش كلیدی بدن را به‌ عهده می‌گیرد؛ به این ترتیب حالت ارتجاعی پوست حفظ‌شده و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

3 ـ آب مرهمی برای سردرد: نوشیدن آب تاثیر معجزه‌آسایی بر دردهای پشت و سردرد دارد. به گونه‌ای كه پس از آبرسانی و تغذیه سلول‌های این اندام‌ها، دردها تخفیف قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌كنند. از سوی دیگر، از آنجا كه دلیل بروز دردهای میگرنی كمبود آب در بدن است، مصرف این مایع می‌تواند موجب كاهش چشمگیر دردهایی از این قبیل باشد.

4 ـ آب و تاثیرات مثبت ذهنی: می‌دانیم كه بیش از 90 درصد حجم مغز انسان را آب در برگرفته است؛ پس قاعدتا نوشیدن این ماده‌ گوارای طبیعی به افزایش خلاقیت ذهنی منتج ‌می‌شود. مصرف آب می‌تواند برای افزایش قدرت تفكر و حفظ هوشیاری فرد مفید بوده و تمركز مورد نیاز او را در انجام امور مهم و فكری تامین كند.

5 ـ آب و تمرینات ورزشی: نوشیدن آب به تنظیم‌شدن دمای بدن در طول روز كمك می‌كند. از این گذشته مصرف مقادیر مناسبی از آب هنگام انجام تمرینات ورزشی نه‌تنها به افزایش انرژی و شادابی ورزشكار می‌انجامد، بلكه تاثیرات بسیار مطلوبی بر تامین انرژی عضلانی وی دارد.

6 ـ آب و كمك به گوارش بهتر: از آنجا كه نوشیدن آب موجب كاركرد بهتر سیستم گوارشی می‌‌شود، افزایش سوخت و ساز بدن نیز یكی دیگر از مزایای مصرف این مایع حیات‌بخش است. مصرف غذاها و انواع میوه و سبزی غنی از فیبر در كنار نوشیدن آب نه‌تنها به سلامت این اندام‌های مهم كمك می‌كند‌ كه به رفع بیماری‌هایی نظیر یبوست منتهی شده و ضامن سبكی و سرزندگی فرد است.

7 ـ آب و جلوگیری از بروز انواع آسیب‌های جسمی: مصرف آب به روانكاری بهتر ماهیچه‌ و مفاصل ختم شده و از این رهگذر آسیب‌های فیزیكی مختلفی چون گرفتگی عضلانی، پیچ‌خوردگی پا و مصدومیت‌هایی از این قبیل با تنزل روبه‌رو می‌شوند.

8 ـ آب، سپری مقاوم در برابر بیماری‌ها: كثرت نوشیدن این مایع آسمانی می‌تواند بدن را در مقابله با بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزا، سنگ‌های كلیوی و حملات قلبی بیمه كند. از این گذشته، چكاندن چند قطره آبلیموی تازه در یك لیوان آب می‌تواند درمانی جادویی برای بیماری‌های تنفسی، مشكلات روده‌ای، رماتیسم و التهاب مفاصل باشد. جالب این كه نوشیدن آب حتی به افزایش سطح ایمنی بدن نیز كمك می‌كند.

9 ـ آب و رفع خستگی كلی بدن: آب ماده‌‌ اولیه‌‌ مورد استفاده بدن برای دفع سموم و ضایعات تولیدی سلول‌هاست؛ همان موادی كه دیگر نیازی به آنها نداریم! اگر سطح آب بدن پایین باشد، قلب ناچار با سرعت بیشتری كار كرده و می‌كوشد خون تازه‌‌ سرشار از اكسیژن را به تمام سلول‌های بدن برساند.

نه‌تنها قلب، بلكه سایر اجزای حیاتی بدن نیز ناچار با فشار كاری مضاعفی روبه‌رو شده و در نهایت این موضوع به خستگی عمومی فرد منتهی می‌شود. پس بهتر است برای اجتناب از چنین وضعی‌ تا می‌توانیم آب سالم بنوشیم.

10 ـ آب عنصر حیات و سرزندگی: نوشیدنی گوارایی چون آب علاوه بر تمام منافع و مزایای فوق به آدمی حس و حال خوبی بخشیده و احساس نوشدن، تازگی و سرزندگی را به فرد منتقل می‌‌كند. وجود مقادیر مناسبی از آب در بدن نه‌تنها موجب می‌شود همه اندام‌ها در حالت بهینه خود كار كنند، بلكه حال عمومی ما نیز خوب خواهد شد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha