سلامت نیوز :  دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی جزئیات برگزاری این کنگره را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدرضا بختیاری در نشست خبری که به منظور برگزاری ششمین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران ترتیب داده شده بود، عنوان کرد: در این کنگره برای اولین بار جایزه بزرگ حکیم جرجانی به برگزیدگان جامعه آزمایشگاهی کشور اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار به 81 رشته تخصصی و فوق تخصصی امتیاز بازآموزی اختصاص داده شده است، گفت: علت این امر وجود مباحث متنوع علمی در کنگره است که بسیاری از شاخه‌های پزشکی را در بر می‌گیرد.

عضو هیات مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی کشور افزود: متخصصان داخلی، عفونی، قلب و عروق، کلیه، چشم ، زنان و زایمان، پوست، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، پزشکی عمومی و کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی از جمله گروه‌هایی هستند که امتیاز بازآموزی برای آنها در نظر گرفته شده است.

بختیاری اضافه کرد: میانگین امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده برای تمامی گروه‌ها حدود 15.5 است.

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی به تبیین محورهای موضوعی برگزاری کنگره پرداخت و گفت: پژوهش‌های علوم آزمایشگاهی در دیابت، پژوهش‌های علوم آزمایشگاهی در زمینه بیوشیمی بالینی، آزمایشگاه و ترومبوفیلی، چالش‌ها و راهکارهای آزمایشگاه، آموزش علوم آزمایشگاهی در کشور، اخلاق، آزمایشگاه، پرستار و بالین، تضمین کیفیت و اعتبار بخشی در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، سل خارج ریوی، بیماریهای قلبی و عروقی، آزمایش‌ها و مدیریت منابع، بدخیمی‌های دستگاه گوارش، آخرین دستاوردهای حوزه میکروب شناسی، ارتباط آزمایشگاه با طرح پزشک خانواده، آزمایشگاه و بیماریهای روماتولوژیک و جایگاه بیمه در آزمایشگاه از جمله این محورهای موضوعی هستند.

بختیاری اضافه کرد: تا پایان مهلت ارسال مقالات 548 مقاله به دفتر دبیرخانه کنگره رسید که از این میزان 355 مقاله پذیرفته شده است و در قالب سخنرانی، کارگاه و پوستر ارائه خواهد شد.

وی همچنین از حضور اساتید و متخصصان خارجی در کنگره خبر داد و گفت: 11 مهمان خارجی از کشورهای سنگاپور، هند، ایتالیا، چین، امارات، اسپانیا، آلمان، استرالیا، فرانسه و آمریکا در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی در پایان عنوان کرد: نمایشگاه جانبی در کنگره برپا خواهد شد و در آن 140 شرکت به عرضه محصولات و خدمات خود به شرکت کنندگان خواهند پرداخت.

 ششمین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از 31 فروردین تا سه اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی رازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha