سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده مردم دامغان گفت، مردم ایران بیش از دو برابر میزان استاندارد حق بیمه می­‌دهند.

عبدالرحمن رستمیان در گفت‌وگو با (ایسنا) افزود: یکی از اهداف برنامه پنج ساله، ایجاد پوشش بیمه‌ای مناسب است که متأسفانه همچنان مغفول مانده و مردم در خصوص پرداخت بیمه بیشتر از مقدار استاندارد، پرداختی دارند و به جای پرداخت 30 درصدی 70 درصد پرداخت می‌کنند.

وی عدم پوشش بیمه‌ای مناسب را یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور دانست و با تأکید بر پوشش بیمه‌ای مناسب در کشور تصریح کرد: بیمه‌های کنونی از لحاظ تعداد خدمات و میزان نوع خدمات، استاندارد نیست و در مجموع می‌توان گفت بیمه ضعیفی داریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: بالغ بر 15 درصد مردم از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نیستند و تقریبأ همین مقدار از شهروندان، دارای پوشش چند بیمه‌ای هستند که نشان می‌دهد این سیستم دارای اشکالات جدی است.

رستمیان تجمیع بیمه‌ها را راهکاری مناسب برای رفع برخی مشکلات درمانی در کشور عنوان و خاطر‌نشان کرد: با تجمیع بیمه‌ها، خدمات پایه‌ای بیمه‌ به صورت یکسان در اختیار همه مردم قرار می‌گیرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب مبنی بر اینکه سلامت باید در اولویت باشد تصریح کرد: بحث سلامت از مسائل اساسی هر کشور است که باید در اولویت باشد، اما در چند دوره ریاست جمهوری اخیر، این نگرش، حاکم نبوده است. تفکر سیاستگذاران و دولت به بخش سلامت باید نگاه ویژه‌ای باشد و با توجه این نگاه و در همین بستر باید اختصاص بودجه صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها قرار بر این بود که 10 درصد درآمدهای این طرح به بخش سلامت اختصاص یابد تا از این راه به مردم کمک شود، اما متأسفانه این کار انجام نشد و در سال گذشته در بخش سلامت خصوصأ در حوزه بیمارستان‌ها و بخش دارو دچار مشکلات فراوانی بودیم.

رستمیان خاطر نشان کرد: تورم در بخش سلامت 8 تا 10 درصد بیشتر از مابقی بخش‌ها تأثیر می‌گذارد،

وی سلامت را سرمایه و حق قانونی مردم دانست و گفت: براساس قانون باید سلامت پایه­ مردم تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha