سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 71439
سلامت نیوز : یک آدم متشخص بخش زیادی از اوقات فراغت خود را برای خانواده صرف می کند.هرکسی به سبب دغدغه های اقتصادی و معیشتی که دارد بخشی از شبانه روز را به کار اقتصادی در بیرون از منزل اختصاص می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ از سوی دیگر هرکسی حق دارد اوقات فراغت خود را داشته باشد. افراد متشخص بخش اعظمی از اوقات فراغت خود را صرف خانه و خانواده خود می کنند؛ چرا که اولین مسئولیت هر انسانی- پس از خود- پرداختن به خانواده است.

واقعیت این است که بیش از آن که نیازهای مادی اهل خانه اهمیت داشته باشد نیازهای معنوی و روحی و روانی آنان حائز اهمیت است؛ بنابراین سرپرست یا سرپرستان خانوار وظیفه مهم شان تامین نیازهای روحی و روانی خانواده است.

بدین معنا که همان طور که برای خانواده مایحتاج خوراکی و پوشاکی و مأوایی را فراهم می کنند، باید مایحتاج روحی و روانی آنان را نیز فراهم کنند.

اصل پرداختن به امور تک تک اعضای خانه موضوعیت دارد.

یک آدم متشخص از وضعیت جسمی ، تحصیلی ، معنوی و روانی اهل خانه اش مطلع است و برای بهبود هر روزه آن تلاش می کند و پرداختن به آن را جزو وظایف اصلی خود برمی شمارد.

مثال:

صبح جمعه اعضا مرا به منزل شهید بهشتی فرستادند تا وی را به جلسه بیاورم، جلسه مهمی بود و سربازان اصلی انقلاب در آن حضور داشتند، فقط شهید بهشتی نبود.

دم در که آمد، قضیه را گفتم و ادامه دادم: آماده شوید برویم همه منتظر شما هستند.

شهید بهشتی عذرخواهی کرد و گفت: «جمعه متعلق به خانواده است. داشتم به پسرم دیکته می گفتم. بعد هم قرار است برویم گردش.»

اخم مرا که دید گفت: بچه ها منتظرند، به دوستان سلام برسانید، بگویید فردا در خدمتم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha