سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 71450

سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی امروز در مراسم بهره‌برداری از سامانه راهبری جراحی در بیمارستان امام حسین(ع) افزود: در کشور بر روی خیلی چیزها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم اما در سال‌های اخیر در بحث دارو و تجهیزات پزشکی توجه بیشتری شده و نشان داده که می‌تواند درآمدزا باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: در بخش تجهیزات پزشکی باید سرمایه‌گذاری شود چرا که بهتر از صنعت اتومبیل‌سازی جواب می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی و پیشرفت آن گفت: در سال‌های گذشته از نظر تخصص، شاگردان خوبی تربیت کردیم. دانشگاه‌های علوم پزشکی مادر باید مقداری نیروی بیشتر به آنها تزریق شود تا خدمات را تضمین کنند.

ابوالقاسمی گفت: مناطق محروم پوشش مناسب را دیده‌اند و نیازی به تربیت سالها نیروی متخصص برای ماندن در این مناطق نیست و باید در مراکز اصلی متخصص حضور داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه در جهت جلب رضایت مردم وظیفه داریم گفت: روزانه 9 هزار بیمار به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مراجعه می‌کند و زمانی می‌توانیم بگوییم ارائه خدمات مناسب است که این بیماران از ما راضی باشند.

ابوالقاسمی گفت: در رضایتمندی تخصص 5 درصد دخیل است اما عوامل دیگری مانند مهارت بیماردیدن و اینکه چگونه با بیمار روبه‌رو شویم مهمتر از سواد و تخصص است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: همان طور که می‌بینید در بخش‌های خصوصی رضایتمندی بیماران بالاست چون افراد و اساتید خودشان کار را مدیریت می‌کنند بنابراین باید این اساتید به بیمارستان‌های دولتی بیایند و این امر با تمام وقت شدن امکانپذیر است.

ابوالقاسمی گفت: باید در ساعات بعد از ظهر و هنگام شب متخصصانی که مهارت بیشتری دارند در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند و همچنین باید افرادی که زمان بیشتری در بیمارستان هستند حمایت شوند.

وی ادامه داد: سیکل معیوبی وجود دارد و درآمدها کم است پرداخت‌ها به موقع نیست و مشکل تجهیزات داریم اما همه اینها با خودکفایی اداره می‌شوند و اعداد و رقم‌ها اصلاح می‌شوند.

وی ادامه داد: ضریب اشغال تخت از 50 به 80 درصد رسیده است. این رقم مناسب است اما باید میزان رضایتمندی بیماران، مهیا بودن پزشکان و دسترسی به آنها تعریف شود و ساعاتی که مردم بیشتر رجوع می‌کنند را شناسایی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وزارت بهداشت بودجه‌ای را برای اجرای طرح واگذاری تصدی به رؤسای بخش‌ها در نظر گرفته تا اختلاف بین قیمت تمام شده و قیمت واقعی جبران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha