سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 71451

سلامت نیوز : محمد اسماعیل قیداری در مراسم بهره‌برداری از سامانه راهبری جراحی در بیمارستان امام حسین (ع) افزود: بیمارستان امام حسین 530 تخت فعال دارد که در سال 91حدود 80 درصد آنها خدمات ارائه کرده‌اند، متوسط اقامت بیماران 6.5 روز است که از استاندارد کشوری بالاتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: تعداد بیماران مراجعه کننده به اورژانس این بیمارستان 81 هزار و 307 نفر در سال گذشته بوده و ماهانه 6 هزار و 500 نفر مراجعه کردند.

رئیس مرکز بیمارستان امام حسین(ع) گفت: در بخش پاراکلینیک 537 هزار بیمار داشته‌ایم و تعداد مراجعان به درمانگاه‌های تخصصی ما 185 هزار نفر است.

قیداری گفت: آمار انجام زایمان طبیعی 35 درصد است که قدری نگران کننده است و عمل سزارین 65 درصد است که باید در این زمینه مطالعاتی انجام شود.

وی تعداد اعمال جراحی انجام شده را 12 هزار نفر عنوان کرد و گفت: به ترتیب جراحی چشم‌پزشکی، جراحی عمومی و ارتوپدی بیشترین اعمال را داشته‌اند.

رئیس مرکز بیمارستان امام حسین(ع) در رابطه با اجرایی شدن تفاهمنامه مدیریتی و واگذاری به روسای بخش‌ها، افزود: برای اجرای این برنامه دو نوبته شدن اتاق‌های عمل، دو نوبته شدن درمانگاه سرپایی و افزایش تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت جغرافیایی لازم است.

در ادامه صفدری، دانشیار جراحی اعصاب بیمارستان امام حسین (ع) در رابطه با دستگاه راهبری جراحی (نویگیشن) افزود: این دستگاه برای اتاق عمل جراحی‌های اعصاب پیش‌بینی شده و دستگاهی‌است که وارد مغز شده و بافت تومور را که شبیه بافت مغز است با تصاویری که قبلاً ردیابی کرده عمل می‌کند و محدوده تومور را از مغز شناسایی و جدا می‌کند.

وی ادامه داد: این دستگاه با اطلاعات سیستم ام‌آر‌آی می‌داند که به کجا برود و کدام بافت سالم است و از این طریق تومور با حداقل صدمه به بافت مغز خارج می‌شود.

در این مراسم از سوی رئیس بیمارستان امام حسین(ع) به تمام پرستاران این بیمارستان به مناسبت روز پرستار مبلغ 100 هزار تومان هدیه داده شد که در پایان وزیر بهداشت اعلام کرد پرستاران درصدی از پرسنل هستند و برای سایر پرسنل این بیمارستان نیز همین هدیه در نظر گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha