سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 71460

سلامت نیوز : یک پژوهشگر حوزه اخلاق پزشکی‌، بی‌اطلاعی بیماران از حقوق مسلم و قانونی خود را یکی از مشکلات اصلی نظام سلامت ذکر کرد و گفت: همه مردم در معرض بیماری هستند پس همه باید از مفاد منشور حقوق بیماران مطلع باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر احسان شمسی در اولین همایش هنر و سلامت که از سوی فرهنگسرای کار و به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، افزود: اولین منشور حقوق بیماران سال 1379 در ایران تدوین و سال 1388 دوباره این منشور بازبینی و کامل شد.

وی ادامه داد: در مورد حقوق بیماران مقررات روشنی وجود دارد و اینکه حقوق بیماران آن گونه که باید و شاید دیده نمی شود تا حدودی به عدم آگاهی خود بیماران از حقوق قانونی شان برمی گردد.

استاد مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی تاکید کرد: جامعه باید حقوق خود را بداند و آن را مطالبه کند، بیماران حق دارند گزینه‌های مختلف درمانی را در مورد خود بدانند. بحث رضایت آگاهانه بیماران و همراهان آنها از مواری است که در تمام کشورهای جهان مورد بررسی قرار می گیرد و مطالبه حق یک بحث فرهنگی است، لذا این موضوع را باید نهادینه کرد تا منجر به توسعه حقوق بیماران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha