سلامت نیوز : سفیر ایران در کویت با محمد الهیفی، وزیر بهداشت و درمان کویت دیدار و درباره راهکارهای توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی دو کشور همسایه و مسلمان به خصوص در زمینه پزشکی و دارویی با وی بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این دیدار روح الله قهرمانی چابک با ارائه گزارش مختصری از پیشرفت‌های پزشکی و صنایع دارویی کشورمان گفت: شعار "انسان سالم، محور توسعه پایدار" از موضوعات مهم و کلیدی کشور ماست که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران به عنوان مسوول تامین سلامت مردم در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق این شعار بسیج کرده است.

او افزود: ایران در عرصه بهداشت، درمان و تحقیقات بنیادین پزشکی، تولید داروهای جدید و نوترکیب، ابداع روش‌های جدید درمانی، پیشرفت در حوزه تخصص‌های جراحی و ریشه‌کن کردن برخی بیماری‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته و اکثر شاخص‌های بهداشتی و درمانی از جمله شاخص میزان امید به زندگی در ایران رشد داشته است و میانگین سن امید به زندگی در ایران در مردان 71، در زنان 73 و میانگین آن 72 سال است.

سفیر کشورمان در کویت ادامه داد: توجه ویژه به مهندسی پزشکی و پیشرفت‌های پزشکان ایرانی جایگاه ایران را در منطقه و جهان بالا برده و بسیاری از مسافران خارجی برای درمان به ویژه بیماری‌های خاص و صعب العلاج کشور ایران را انتخاب می‌کنند و افرادی که با امکانات پزشکی ایران آشنا می‌شوند، هیجان‌زده شده و بیش‌ترعلاقه‌مند به همکاری با ما در زمینه توریسم درمانی می‌شوند.

وی افزود: بین ایران و کویت موافقت‌نامه علمی و آموزشی برای تبادل هیات‌های تخصصی و کارشناسی امضا شده ولی این موافقت‌نامه‌ها نیازمند بازنگری در مفاد هستند و توافقات جدید یا جداگانه‌ای در زمینه گسترش همکاری‌های بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی دو کشور به ویژه در زمینه مبادله تجربیات و اطلاعات پزشکی، گردش درمانی و استفاده از نیروی انسانی متخصص و کارآمد ایران و کویت در مهارت‌ها و تخصص‌های پزشکی صورت پذیرد و ایران آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌ها در این زمینه اعلام می‌کند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر صدها بهیار و پرستار در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی کویت مشغول فعالیت هستند که رضایت عمومی از عملکرد آن‌ها وجود دارد و کشورمان برای اعزام نیروی متخصص پزشکی و پرستاری به کویت اعلام آمادگی می‌کند.

سفیر ایران در کویت اضافه کرد: دو کشور برای برگزاری دومین نشست کمیسیون عالی مشترک در کویت در اولین فرصت ممکن تلاش می‌کنند و امیدواریم وزارت بهداشت کویت برای فعال کردن همکاران خود جهت ارائه پیش‌نویس همکاری‌های پزشکی دو کشور و ارائه و تصویب در کمیسیون مشترک اقدام کند. به خصوص که ایران آمادگی خود را برای تشکیل نشست‌های مقدماتی اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، در این دیدار محمد الهیفی، وزیر بهداشت و درمان کویت با تسلیت زلزله بوشهر به مقامات ایرانی و اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی پزشکی در صورت نیاز گفت: کویت نیز سیاست‌های بهداشتی و درمانی مشابه ایران را پیگیری می‌کند و در حوزه کاهش تعداد مرگ و میر موفقیت خوبی داشته است زیرا شاخص امید به زندگی در کویت 78 سال است.

او افزود: کویت در زمینه جراحی‌های تخصصی گام‌های خوبی برداشته و برخی جراحی‌ها که پیش‌تر در کشورهای خارجی انجام می‌شد امروزه در کویت متداول شده است.

الهیفی برای توسعه همکاری‌های پزشکی و دارویی با ایران ابراز علاقمندی و از عملکرد نیروهای پزشکی و پرستاری ایران در کویت ابراز رضایت کرد.

سفیر کشورمان از وزیر بهداشت و درمان کویت برای بازدید از توانمندی‌ها و پیشرفت‌های پزشکی ایران دعوت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha