سلامت نیوز : برای احیای طب عمومی در قالب برنامه پزشک خانواده هر آنچه توان داریم، انجام می‌دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد حسن طریقت منفرد در مراسم راه اندازی سامانه راهبری جراحی بیمارستان امام حسین(ع) ضمن بیان این مطلب، گفت: برای ارتقای کمی و کیفی بیمارستان‌ها که متعلق به مردم بوده و به صورت امانت دست ماست و همچنین احیای طب عمومی در قالب پزشک خانواده هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می دهیم.

وی افزود: باید از سرمایه‌های مردم که در سیستم دولتی به صورت امانت در دست ماست بهره وری صحیح داشته باشیم و به نوعی ارائه خدمت کنیم که اگر همان خدمت را به بستگانمان دادند راضی باشیم.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه راهبری جراحی در بیمارستان امام حسین (ع) توسط متخصصان ایرانی، اظهار داشت: یکی از نعمت‌های تحریم این است که کشور در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می کند.

سپردن بخش‌های بیمارستانی به پزشکان واگذاری بیمارستان نیست

وزیر بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت باید در خدمت دانشگاه‌ها باشد و دانشگاه‌ها نیز باید در خدمت بخش‌های بیمارستانی باشند.

وی افزود: طرح واگذاری بیمارستان‌ها به پزشکان و مسئولان بخش‌ها به معنی واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی نیست.

دکتر طریقت ادامه داد: این طرح یعنی کار مردم را به خود مردم واگذار کردن چرا که تجهیزات پزشکی ما در مراکز درمانی با کشورهای دیگر برابر است و حتی ما مردم دلسوزتری داریم ولی علت موفقیت های کشورهای پیشرفته در بخش بهداشت و درمان این است که آنها کار مردم را به مردم واگذراند می کنند.

وی با تاکید بر رعایت جایگاه افرادی که ارائه خدمت می کنند، گفت: علت مراجعه پزشکان دولتی به بخش خصوصی عدم تعلق و ارضای توانایی هایشان در بخش دولتی است.

دکتر طریقت اظهار داشت: البته اختیارات باید به کسانی داده شود که رضایتمندی مردم را بدست می آورند و کرامت بیمار را رعایت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha