سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با بیان اینکه یکی از برکات ادغام دو دانشگاه تهران و ایران ارتقا رتبه بین‌المللی دانشگاه تهران بوده است، گفت: انتزاع این دو دانشگاه غیر قابل اجرا بوده و به‌طور حتم مجلس مخالف این اقدام است و تا حد امکان با آن برخورد می‌کند.

علی کائیدی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از مصوبه جدید دولت و وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی مبنی‌بر انتزاع دو دانشگاه ایران و تهران، گفت: به طور حتم تمام دانشجویان این دانشگاه‌ها و نمایندگان مجلس به‌ویژه اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس از انتزاع این دو دانشگاه ناراضی هستند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه یکی از برکات ادغام دو دانشگاه تهران و ایران ارتقا سطح بین‌المللی دانشگاه تهران بوده است، افزود:‌ از سال ۸۹ تاکنون که دانشگاه ایران به دانشگاه تهران ملحق شده است، دانشگاه تهران قابل رقابت با دانشگاه‌های آسیا شده و در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز این دانشگاه در سال ۲۰۱۳ رتبه شانزدهم و در جهان بعد از دانشگاه صنعتی شریف در رتبه ۶۲ قرار گرفته است.

کائیدی ادامه داد: در گذشته تنها دانشگاه صنعتی شریف در رنکینگ بین‌المللی دانشگاه‌ها رتبه داشت اما خوشبختانه هم‌اکنون دانشگاه تهران به کمک بخش علوم پزشکی به رتبه قابل قبولی دست یافته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه اقدامات عجولانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی موجب بروز تنش و التهابات سیاسی در کشور می‌شود، تصریح کرد: از طرف دیگر هم‌اکنون این وزارتخانه با کمبود اعتبارات روبرو است، از این‌رو انتزاع دو دانشگاه هزینه میلیاردی را بر دوش حوزه سلامت وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه انتزاع دو دانشگاه تهران و ایران غیر قابل اجرا است، گفت: به‌طور حتم مجلس مخالف این اقدام است و تا حد امکان با آن برخورد می‌کند.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید در شرایط کنونی تنها تمرکز خود را بر حل مشکلات بخش دارو و بیماران گذارد، افزود: به‌طور حتم دانشجویان دو دانشگاه تهران و ایران بازیچه دست مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی نیستند، از این‌رو مسئولان این وزارتخانه باید از انتزاع این دو دانشگاه منصرف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha