یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7147

یك متخصص قارچ شناسی با بیان این كه نوعی از کچلی پوست و مو و ابرو موسوم به « تینه آ کپتیس» سبب بروز ضایعاتی در سر، مژه و ابرو می‌شود، افزود: این نوع كچلی از شایع‌ترین نوع بیماری قارچی در مدارس به شمار می رود.

دکتر « سیدامیر یزدان پرست » متخصص قارچ شناسی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران  با بیان این مطلب در گفت وگو با ایسنا، افزود: عامل این نوع کچلی، اغلب دو دسته میکروسپروم یا ترایکوفایتون هستند که در ایران اغلب در مناطق گرم و مرطوب مانند بندرعباس و بوشهر، همچنین شهرهایی مثل کازرون و برازجان و کرمانشاه شیوع بیشتری دارند.

دکتر یزدان پرست، افزود: در تحقیقات به عمل آمده، این عامل عفونت زا علاوه بر وسایل تخصصی افراد مثل کلاه و شانه از ماشین‌های سرتراش و قیچی‌های آرایشگاه‌ها و حتی پشت صندلی سینما و اتوبوس نیز به دست آمده است.

وی خاطرنشان كرد: كودكان بالای چهار سال به عفونت حساس‌ترند و مهمترین عامل در انتقال سریع عفونت، تماس افراد ناقل یا بیمار با افراد سالم است. این کچلی در پسرها و کودکان خانواده‌های پرجمعیت شایع تر است.

این متخصص در پایان توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این عفونت قارچی، لازم است، افراد بهداشت فردی را رعایت کرده و مسوولان در مناطق مستعد عفونت، اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha