سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 71470
سلامت نیوز : شکیب با ابراز تاسف به عملکرد دولت در مقاوم سازی ساختمان ها گفت: تنها باید دعا کنیم در تهران زلزله‌ای اتفاق نیفتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ حمزه شکیب در آغاز جلسه علنی امروز با اشاره به زلزله 1 / 6 ریشتری کاکی، ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار این زلزله تاکید کرد: اگرچه وسعت این زلزله 1 / 6 بود اما شدت آن ناچیز بود به طوری که در مقایسه با زلزله بم قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به بازگشت زمانی زلزله ها درباره زلزله های صورت گرفته در این منطقه گفت: بر اساس آیین نامه ها برای بازگشت 500 ساله انتظار این زلزله را نداشتیم.

رئیس کمیسیون عمران و شورای شهر با بیان اینکه کاکی در یک منطقه کوهستانی واقع شده است و در ساختمان های آن از مصالح سنگین استفاده شده گفت: متاسفانه سقف ساختمانی های منطقه کاکی از سنگ است که به ندرت در دنیا استفاده می شود در واقع به جای آجر از سنگ استفاده شده است.

شکیب برای جامعه مهندسی ساختمان و دستگاه های دولتی و سازمان های ذیربط ابراز تاسف کرد که در عصر کنونی که با زلزله ای که سرعت چندانی ندارد چنین خسارت بر جا مانده و مرگ عزیزان را در بر دارد و گفت: باید بازنگری دقیقی نسبت به این مساله انجام شود تا با یک زلزله ضعیف شاهد خسارات جانی و مالی نباشیم.

شکیب در ادامه به طرح جامع کاهش خطرپذیری تهران در برابر زلزله مصوب سال 87 شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه با تمام تلاش های صورت گرفته این برنامه بایگانی شد و هیچ اتفاقی نیفتاد اما جالب است که با وجود ورود شورا از سال 82 و تکالیف زیادی که برای شهرداری و سایر دستگاه ها گذاشته شد هنوز حتی در بخش پیشگیری نیز دچار ضعف هستیم.

وی گفت:در همین راستا سازمان ها و مراکز پیشگیری به وجود آمد که مرکز پیشگیری و مدیریت بحران راه ایجاد شد که با توجه به عملکرد ضعیفش بهتر است تعطیل شود چرا که این اقدامات ناچیز هم معاونت خدمات شهری هم می تواند انجام دهد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: انتظاری که نسبت به مقاوم سازی ساختمان ها می‌رفت انجام نشده و از این رو فقط می توانیم دعا کنیم در تهران زلزله اتفاق نیفتد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز گفت: پیشنهاد می‌کنم جلسه ای با سازمان مدیریت بحران به صورت مشترک برگزار کنیم تا بدانیم آیا نمی توانیم این طرح ها و مصوبات شورا را اجرا کنند یا نمی خواهند یا ارزشی برای آن قائل نیستند در این شرایط این وظایف را به شورا یا شهرداری تهران واگذار کنیم.

وی ادامه داد: بهتر است از اول سال جاری، کنترلی به صورت رندم برای ساختمان های جدید داشته باشیم تا بتوانیم ساختمان های مقاومی در شهر تهران داشته باشیم که تنها ظاهر زیبا ندارند.

حمزه شکیب نیز در پایان گفت: طرحی را که ما برای شهر تهران تصویب کردیم در یکی از بهترین مجلات دنیا منتشر شد و هم اکنون مرجع بسیاری از کشورها در دنیاست اما متاسفانه خودمان از آن استفاده نمی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha