عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه سال ۹۲ سال سختی برای بهداشت و درمان کشور خواهدبود، گفت: اگرچه بودجه بهداشت و درمان در سال ۹۲، با رشد ۲۹ الی ۳۰ درصدی همراه بوده اما این رشد در برابر رشد ۵۰ درصدی تورم، ناعادلانه بوده و حوزه بهداشت و درمان را با مشکل روبرو می‌کند.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه سال ۹۲ سال سختی برای بهداشت و درمان کشور خواهدبود، گفت: اگرچه بودجه بهداشت و درمان در سال ۹۲، با رشد ۲۹ الی ۳۰ درصدی همراه بوده اما این رشد در برابر رشد ۵۰ درصدی تورم، ناعادلانه بوده و حوزه بهداشت و درمان را با مشکل روبرو می‌کند.

احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه بودجه بهداشت و درمان در سال ۹۲، با رشد ۲۹ الی ۳۰ درصدی همراه بوده است، افزود: این رشد در برابر افزایش ۵۰ درصدی تورم، ناعادلانه بوده و حوزه بهداشت و درمان را با مشکل روبرو می‌سازد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، کمبود پرسنل و تجهیزات پزشکی را از علل گرانی خدمات در حوزه بهداشت و درمان کشور خواند و ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از هزینه‌های درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه سال ۹۲ سال سختی برای بهداشت و درمان کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: اگرچه اعتراضاتی به بحث اعتبارات وارد است اما بدون‌شک مدیریت و برنامه‌ریزی درست می‌تواند این مشکل را برطرف سازد.

وی‌، یادآور شد: درست است که تا پایان عمر دولت دهم زمان زیادی باقی نمانده اما باید دید که در این مدت وزیر بهداشت و درمان چگونه قرار است این منابع را مدیریت کند.

آریایی‌نژاد، با بیان اینکه در رای اعتماد به طریقت منفرد فقط صلاح مردم درنظر گرفته شد، افزود: من تنها به این موضوع فکر می‌کردم که اگر این وزیر رای اعتماد نگیرد باز هم باید سرپرست دیگری انتخاب شود بنابراین سه ماه دیگر یک وزارتخانه معطل خواهد ماند.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه تاکنون اقدامات وزیر بهداشت و درمان رضایت بخش نبوده است، ادامه داد: چالش‌های بسیاری پیش‌روی این وزارتخانه قرار دارد و امیدواریم طریقت‌‌منفرد به همراه تیم همراهش بتواند به درستی این موانع را از سر راه بهداشت و درمان کشور بردارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، پدیده زیر میزی را از ایرادات حوزه بهداشت و درمان خواند و گفت: در حال حاضر دیگر نمی‌توان گفت زیر میزی، بلکه باید گفت رو میزی، چراکه برخی پزشکان علنی پول دریافت می‌کنند و ترسی از عواقب آن ندارند.

آریایی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه برای قانون‌گذاران و مجریان بهتر است شرایط همانند سایر اقشار جامعه باشد تا درد جامعه را درک کنند، یادآور شد: من به شخصه از بیمه مجلس استفاده کرده‌ام اما به آن اعتراض دارم چراکه ما مثل مردم نیستیم درحالی که باید همانند مردم از مزایا برخوردار باشیم تا درد و نیاز آنها را به درستی درک کنیم.

وی، کمبود پزشک و خانه‌های بهداشت را از چالش‌های پیش روی وزارت بهداشت و درمان خواند و تاکید کرد: کمبود پزشک و خانه‌های بهداشت در روستاها و شهرهای کوچک از مشکلاتی است که ضروری است گام‌های اساسی در این راستا برداشته شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، به ذکر پیشنهادی در خصوص رفع هرچه سریع‌تر مشکلات مردم درحوزه سلامت، پرداخت و افزود: به نظر من بهتر است در مجلس این مهم به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود تا دراین ۴ سال تلاش شود، ۲ یا ۳ گره اساسی مردم باز شود چراکه امروزه وقت مجلس صرف لوایحی و طرح‌هایی می‌شود که خیلی ضروری نیست.

آریایی‌نژاد، با بیان اینکه اولویت اصلی در حوزه بهداشت و درمان، پزشک خانواده محسوب می‌شود، تاکید کرد: بدون‌شک طرح پزشک حانواده کار درستی است اما باید به گونه‌ای به اجرا درآید تا با خطا و اشکال مواجه نشویم.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، ادامه داد: قدم‌هایی که سال گذشته در خصوص اجرای پزشک خانواده برداشته شد کمی نادرست بود و بسیاری از پزشکان به دلیل بی‌اعتمادی وارد این طرح نمی‌شدند.

وی، یادآور شد: پرداخت به موقع و متناسب با تورم و هزینه‌های زندگی، پزشکان را دلگرم می‌کند تا در اجرای طرح پزشک خانواده سهیم باشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: بدون‌شک شکست در اجرای طرح پزشک خانواده بسیار سنگین است و به ضرر بهداشت و درمان کشور تمام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha