سلامت نیوز : مهرداد لاهوتی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: متاسفانه در سال گذشته اقدامات مطلوبی برای کاهش آلودگی هوا به ویژه آلودگی هوا در کلانشهر تهران صورت نگرفت که جای تاسف دارد و کاهش آلودگی هوا و صنایع آلاینده در سال جاری می بایست اولویت برنامه های کاری سازمان محیط زیست قرار گیرد.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با بیان اینکه بهره ‌گیری از سیستم حمل ‌و نقل عمومی می‌ تواند تاثیر بسزایی را در کاهش آلودگی هوا داشته باشد، تصریح کرد: توسعه سیستم قطار شهری نیز از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید از هر وسیله ای برای کاهش آلایندگی صنایع استفاده کرد، تصریح کرد: کاهش آلایندگی صنایع، کنترل منابع آلاینده و جلوگیری از تخریب منابع زیستی در سال 92 ضروری است و نمایندگان مجلس می بایست این موضوعات را از سازمان های درگیر در امر محیط زیست پیگیری کنند.

به گفته لاهوتی، تصویب نظام مالیات سبز که در قالب طرح در بودجه 92 مطرح شده است از جمله راهکارهای ممکن برای کاهش آلایندگی صنایع خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وعده مسئولان برای استانداردسازی سوخت بر اساس یورو4 و توقف شماره گذاری خودروهای فاقد این استاندارد نیز به پانا گفت: پیش از این قرار بود که بر اساس طرح کاهش آلودگی هوا از ابتدای سال 92 خودروهای فاقد استاندارد یورو 4 كه توسط شركت‌ های خودروساز داخلی تولید می ‌شوند، شماره‌ گذاری نشود که در عمل اینگونه نشده است و این موضوع باید از سازمان های مربوطه مورد توجه قرار گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha