سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 71476
سلامت نیوز : علی محمد شاعری در گفت و گو با  پانا، با بیان اینکه 30 درصد از خودروهای تولیدی داخل کشور با استاندارد یورو 4 تولید می‌شوند، اظهار کرد: متاسفانه 70 درصد خودروهای تولیدی هنوز با این استاندارد فاصله دارند.

 قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن ابراز امیدواری از اینکه خودروسازان کشور خود را با استاندارد یورو 4 منطبق کنند، گفت: امیدواریم باقی خودروسازان به تعهدات خود برای استانداردسازی یورو 4 طبق مصوبه عمل کنند.
 
به گفته شاعری، خودروهای وارداتی به کشور با استاندارد یورو 4 و یورو 5 تطابق دارند.
 
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست تأکید کرد: بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا باید استاندارد خودروهای تولید داخل تا ابتدای سال 92 به یورو 4 ارتقاء یابد و بر اساس این طرح نیروی انتظامی نیز موظف است شماره ‌گذاری خودروهای غیر استاندارد را متوقف کند. البته این کار نیازمند هماهنگی است و ما امیدواریم سریعتر انجام شود چرا که سازمان محیط زیست بر اساس قانون عمل می کند.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون خودروسازان در حال پیگیری هستند تا مهلتی را برای اجرای استاندارد یورو 4 از هیات دولت اخذ کنند.
 
به گزارش پانا، عدم شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو 4 از ابتدای سال 92 مصوبه هیات دولت است که بر این اساس، خودرو سازان موظفند به قانون عمل کنند.

این در حالی است که چندی پیش خودروسازان اعلام کرده بودند که بنزین های تولید شده یورو 4 کاملا منطبق بر استاندارد جهانی نیست از این رو از سازمان حفاظت محیط زیست خواستار تمدید مهلت تعیین شده برای عدم شماره گذاری خودروهای فاقد یورو 4 شده بودند.

در حال حاضر روزانه حدود 5/3 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پالایشگاه شهید تندگویان و حدود 5 /16 میلیون لیتر در پالایشگاه امام خمینی (ره) تولید می شود که در مجموع 20میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha