سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
سلامت نیوز : بر اساس یک تحقیق صورت گرفته توسط روانشناسان بریتانیایی، تزریق بوتاکس ممکن است شما را جوانتر به نظر برساند، اما از درون پیرتان می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازسینا  ؛ روانشناسان دانشگاه کاردیف با مطالعه بر روی 25 نفر که تزریق بوتاکس را انجام داده بودند، دریافتند تزریق بوتاکس در اطراف چشم، لبخند افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این دانشمندان معتقدند افرادی که در ناحیه چشم تزریق بوتاکس انجام می‌دهند به هیچ وجه نمی‌خندند.

دکتر «مایکل لوئیس» نویسنده اصلی این مطالعه و عضو ارشد جامعه روانشناختی بریتانیا گفت: « احساس شادی باعث می‌شود ما لبخند بزنیم، همچنین خندین متقبالا باعث ایجاد حس شادی در ما می‌شود.»
وی در ادامه افزود: «حالات چهره ما ارتباط مستقیمی با ابراز احساساتمان دارد.»

تیم تحقیقاتی دکتر لوئیس از شرکت کنندگان خواست تا پرسشنامه‌ای را پر کنند، آنها دریافتند افرادی که در ناحیه چشم تزریق بوتاکس انجام داده بودند بیش از آنهایی که در ناحیه پیشانی این تزریق را انجام داده بودند احساس افسردگی می‌کردند.

دکتر لوئیس معتقد است، تزریق بوتاکس در ناحیه چشم به طور کلی مانع لبخند زدن می‌شود، این افراد تا مدتی به دلیل این تزریق قادر به ابراز احساسات نیستند و اگر این تزریق به صورت پیاپی تکرار شود تأثیر جبران ناپذیری بر ابراز احساسات این افراد خواهد گذاشت.

«راد سینکلر» مدیر کلینیک پوست اپوورث در دانشگاه ملبورن گفت: «به نظر می‌رسد نتایج این تحقیقات قابل تعمیم نیست چرا که تزریق بوتاکس در ناحیه چشم و پیشانی باعث می‌شود فرد نتواند اخم کند، اگر این عدم توانایی در اخم مانند عدم توانایی در خندیدن موثر باشد پس به فرد کمک شاشیانی شده است. لذا باید تحقیقات گسترده‌تری صورت گیرد.»

دکتر سینکلر در این مطالعه متذکر شده است که: «ما نمی‌گوییم به طور کلی تزریق بوتاکس برای حالات روانی افراد مضر است، اما باید جانب تعادل رعایت شود، چرا که صورت آینه بروز احساساتمان است، نباید با تزریق افراطی بوتاکس بروز احساساتمان را دچار مشکل کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha