سلامت نیوز : سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان گفت: «با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، ۴ هزار و ۳۱۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از سطح شهرستان کشف و معدوم سازی شد.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ دکتر محمد نیک پور همچنین از معرفی ۲۳ مرکز تهیه، ‌عرضه و فروش مواد غذایی، ‌اماکن عمومی و ‌بین راهی متخلف این شهرستان به مراجع قضایی خبر داد. وی تعداد موارد برخورد با دستفروشان دوره گرد را ۵۴ مورد اعلام کرد.

دکتر نیک پور افزود: «همچنین در راستای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، ۴ هزار و ۷۰۹ بازدید از مراکز مذکور و سیستم تامین آب شهرستان صورت گرفت.»

به گفته وی، در حال حاضر یک هزار و ۸۸۱ مرکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، ‌۵۰۵ اماکن عمومی، ‌۵۲ اماکن بین راهی و ۱۳۴ سیستم تامین آب در شهرستان لردگان فعال است.

وی ادامه داد: «۳۰۴ کارت معاینه پزشکی در طول اجرای این طرح صادر شد که از این تعداد ۳۱ مورد مربوط به اماکن عمومی است.»

دکتر نیک پور تعداد نمونه برداری از مواد غذایی را ۵۶ مورد اعلام کرد و افزود: «از این تعداد ۲۳ مورد نامطلوب تشخیص داده شد.»

وی، ۲۱۹ مورد نمونه برداری میکروبی و ۵۲۷ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، ۴ مورد نمونه برداری و ۸ مورد کلرسنجی از آب استخر را از دیگر اقدامات واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان در راستای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین با حضور بازرسین بهداشت محیط در کلیه شبکه های بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha