سلامت نیوز : رییس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به افزایش هزینه‌های مراکز رادیولوژی از تاخیر ایجاد شده در اعلام تعرفه‌های 92 علیرغم وعده‌های مسوولان برای اعلام تعرفه‌ها قبل از سال جدید انتقاد کرد.

دکتر جلال شکوهی در گفت‌وگو با (ایسنا)، ضمن انتقاد از عدم ابلاغ تعرفه‌های تشخیصی – درمانی 92 گفت: هر چند قرار بود تعرفه‌های 92 قبل از آغاز سال جدید اعلام شود اما اقدامی در این جهت صورت نگرفته و هنوز با تعرفه‌های قدیمی می‌سازیم و هر روز منتظریم تا تعرفه‌های جدید اعلام شود.

وی در این باره ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از آن است که تعرفه‌های رادیولوژی برای سال جدید به صورت میانگین 35 درصد افزایش دارد اما این رقم افزایش قابل قبول نیست و دردی را دوا نمی‌کند، تنها سبب می‌شود مراکز رادیولوژی تا شش ماه یا یک سال آینده بسته نشوند.

شکوهی با انتقاد از آنچه که "وضعیت بد" مراکز رادیولوژی خواند، گفت: تمام خریدها در مراکز رادیولوژی بر اساس دلار است و هزینه‌ها سه – چهار برابر شده اما درآمدها همچنان پایین و حتی کمتر از قبل است و کل دارایی رادیولوژیست‌ها به یک سوم و یک چهارم کاهش یافته است.

رییس انجمن رادیولوژی در ادامه با اشاره به وضعیت "فیلم رادیولوژی" در مراکز رادیولوژی گفت: مطب‌ها بدون فیلم مانده‌اند. هر چند مقداری فیلم رادیولوژی وارد شده است اما اداره نظارت بر توزیع باید در این زمینه حواله دهد، برای دریافت حواله هم عنوان می‌کنند که هنوز قیمت تعیین نشده است و نهایت اینکه سیکل معیوبی در این زمینه ایجاد شده است. با بخش مربوطه در وزارت بهداشت نامه نگاری کرده‌ام که در این زمینه تعجیل کنند؛ چرا که مطب‌های رادیولوژی بدون "فیلم" مانده‌اند.

وی افزود: اکنون مراکز رادیولوژی مانند بیمارستان‌های دولتی، دانشگاهی و ... تصویرنگاری‌های پزشکی را روی کاغذ چاپ می‌کنند و روی "سی دی" هم می‌ریزند و در این زمینه با بیمار کنار می‌آیند. البته چاپ این تصاویر روی کاغذ برای اقدامات پزشکی ساده شاید اشکالی نداشته باشد اما در مجموع چاپ تصویرنگاری پزشکی روی کاغذ، اجازه FDA را لازم دارد و روی هر کاغذ و هر پرینتری نمی‌توان این کار را انجام داد. اما اکنون کسی در این زمینه پاسخی به ما نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha