سلامت نیوز : رحمان پرتوزاده، متخصص بهداشت مادر و کودک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بسیاری از موارد نارسایی و بیماری در نوزادان و کودکان، مربوط به ناهنجاری ها و اختلالات  ژنتیکی است که در بسیاری از موارد موجب به خطر افتادن حیات کودک می شود.
 
وی گفت: با کاهش میزان بروز  شیوع بیماری های واگیر و غیرارثی در جهان، از طرفی میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری ها کاهش نسبی یافته و از طرف دیگر میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های واگیردار تا حدودی افزایش یافته است.

پرتوزاده تأکید کرد:  بررسی های جهانی نشان می دهد که در سال های اخیر،  تأثیر بیماری ها و اختلالات ژنتیکی در مرگ و میر نوزادان به ویژه در کشورهای توسعه یافته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پیشرفت های علم ژنتیک موجب شناخت بهتر و تغییر در ساختارهای ژنتیکی شده است، یادآور شد: با وجود افزایش بروز بیماری ها و اختلالات ژنتیکی و موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری ها در مناطقی از جهان،‌ اما با پیشرفت های حاصل شده در ژنتیک مولکولی، غربالگری ژنتیکی، مشاوره های ژنتیک و شناخت ساختارهای ژنتیکی و شناخت ساختارهای ژنتیکی، می توان به کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری های ژنتیکی امیدوار بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha