سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 71507
سلامت نیوز : پروسه زدودن آلودگی از چهره لطیف جامه‌ها در سال‌های اخیر دستخوش تحول بزرگی شده است، همانند تمامی چیزهای دیگری که در این کره خاکی در گذر زمان رنگ باخته و سیمای جدید بر خود گرفته‌اند؛ زمانی در تشت زیر پاهای برهنه، گاه در چنگال دستان چروکیده و بعدها درون دیگی که با عزم جزم نیروی انسان رخت‌های چرک را به حمام می‌فرستاد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز ؛ در یکی از تکنولوژی‌های جدید شست‌وشوی لباس که ۶Motion Wash نامیده شده است، در حقیقت شش حرکت مختلف ترکیب شده و روی لباس‌ها اعمال می‌شوند که در نهایت، منجر به تمیزی بهتر و بیشتر البسه می‌شود. این حرکات شش‌گانه به گونه‌ای ترکیب می‌شوند که شست‌وشویی شبیه شست‌وشوی دست شبیه‌سازی می‌شود. جالب توجه است که این تکنولوژی برای هر دو نوع ماشین‌های با در باز شونده از بالا و جلو به کار گرفته شده است.

در پس این سیستم جدید اصطلاح دیگری در بین لباسشویی‌ها رایج است که به احتمال فراوان حداقل یک بار آن را شنیده‌اید: Direct Drive.

در ماشین لباسشویی‌های قدیمی که البته هنوز هم این نوع محصولات تقریبا رایج هستند، موتور دستگاه توسط تسمه به پولی مخزن شوینده لباس‌ها متصل بود و با استفاده از این مدل چرخش حاصل می‌شد، اما در دایرکت درایو یا اصطلاحا موتور بدون تسمه، تسمه از این میان حذف شده و موتور مستقیما به مخزن چسبیده است. این موضوع ارتعاش و لرزش کمتر حین کار، مصرف انرژی پایین‌تر و در نهایت راندمان بالاتر و عملکرد بهتر ماشین را باعث شده است. درکنار این تکنولوژی‌ها، فناوری نسبتا نوظهور دیگری هم به نام EcoBubble (اکوبابِل) وجود دارد که در آن مولد اکوبابل با فرمول ویژه‌ای هوا، آب و ماده شوینده را در هم مخلوط کرده و نوع خاصی از حباب‌های محافظ را تولید می‌کند که سرعت جذب بسیار بالایی دارند. با این عمل نه‌تنها از باقی ماندن پودر حل نشده در بین لباس‌ها جلوگیری می‌شود بلکه با نفوذ یکنواخت و سریع، لکه‌ها بلافاصله از بین می‌روند.

همچنین چون این حباب‌های مخصوص، قبل از شروع شست‌وشو به داخل مخزن تزریق می‌گردند، مانند بالشتکی مانع از ساییدگی لباس‌ها با دیواره مخزن شست‌وشو می‌شوند. طبق ادعای سازنده این تکنولوژی، حل سریع (۴۰ برابر سریع‌تر) مواد شوینده در آب و محافظت از الیاف لباس‌ها دو ویژگی اکوبابل هستند. به علاوه چون سیستم اکوبابل برای شست‌وشو از آب سرد استفاده می‌کند در نتیجه نیازی به صرف انرژی اضافی برای گرم کردن آب نیست، از این رو اکوبابل مصرف انرژی بسیار کمی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha