مراسم گرامیداشت روز جهانی هموفیلی، برای اولین بار با مشاركت وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون ایران برگزار می شود.

سلامت نیوز: مراسم گرامیداشت روز جهانی هموفیلی، برای اولین بار با مشاركت وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون ایران برگزار می شود.
 

28 فروردین مصادف با 17 آوریل روز جهانی هموفیلی است. فدراسیون جهانی هموفیلی با 122 عضو ملی از كشور های مختلف جهان امسال درشرایطی این روز جهانی را برگزار می نماید كه پنجاهمین سال فعالیت این فدراسیون را جشن می گیرد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی كانون هموفیلی ایران، مراسم بزرگداشت روز جهانی هموفیلی با هدف مشاركت خانواده های بیماران و كودكان هموفیلی روز جمعه از ساعت 5 بعد از ظهر در محل مركز درمان جامع هموفیلی ایران واقع در تقاطع خیابان های فلسطین و زرتشت برگزار می گردد.
این برنامه امسال با همكاری وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون ایران و همچنین مركز تحقیقات و ترمبوز دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار می گردد. .معاون سلامت وزارت بهداشت و رئیس سازمان انتقال خون ایران از سخنرانان این مراسم خواهند بود. بی تردید این مشاركت ارزشمند منجر به همكاری های بیشتر و سازمان یافته تر برای بهبود شرایط داویی و درمانی بیماران هموفیلی و دیگر مبتلایان به انواع اختلالات انعقادی خواهد گردید.
گنجاندن این مناسبت جهانی در تقویم رسمی كشور از خواسته های جامعه هموفیلی ایران است. شعارفدراسیون جهانی هموفیلی " با هم می توانیم فاصله ها را كاهش دهیم  " است از جمله  این فاصله ها، فاصله دسترسی بیماران مبتلا به اختلالات انعقادی در کشورهای مختلف  به دارو ، فاصله بیماران شناسایی شده از بیمارانی که هنوز تشخیص داده نشده اند، فاصله دقت آزمایش های تشخیصی در كشورهای مختلف ، فاصله روش های درمان بیماران در کشورهای فقیر و غنی نمونه هایی از فاصله هایی است که فدراسیون جهانی هموفیلی و انجمن های عضو آن برای کاهش این فاصله ها در یک اتحاد جهانی تلاش می کنند.
روابط عمومی كانون هموفیلی ایران در رابطه با چگونگی برگزاری این مراسم گزارش نموده است : كانون هموفیلی ایران همسو با فدراسیون جهانی هموفیلی كه یكی از اعضای تخصصی سازمان بهداشت جهانی پنجاهمین سال تلاش این سازمان بین المللی را در راه ترویج و كمك به تحقق شعار اصلی این فدراسیون كه " درمان برای همه است " جشن می گیرد.
در این مراسم 50 كودك هموفیلی آرزوهای خود را در كنار مسئولین بهداشت و درمان به درخت آرزو ها می سپارند و تلاش می نمایند كه این آرزوها را نقاشی نمایند. در برنامه رسمی این روز كه با سخنرانی افتتاحیه رئیس سازمان انتقال خون آغاز می شود گزارش سه مركز درمانی هموفیلی تهران شامل درمانگاه هموفیلی بیمارستان امام خمینی ( ره ) ، مركز درمان جامع كودكان مفید و مركز درمان جامع هموفیلی ایران متعلق به كانون هموفیلی ایران پیش بینی شده است.
لازم به ذكر است  كه این سه مركز در پایتخت عملا خدمات تخصصی خود را به كلیه بیماران كشور نیز ارایه می نمایند. سخنران اختتامیه مراسم رسمی آقای دكتر امامی رضوی معاون سلامت وزارت بهداشت خواهند بود. میهمانان كانون پس از پایان سخنرانی ها در جمع پر شوركودكان و خانواده ای بیماران در كنار تندیس هموفیلی  مقابل درمانگاه و حیاط مركز حضور یافته و كیك 50 سالگی فدراسیون جهانی با همراهی كودكان هموفیلی بریده خواهد شد. كودكان در طول برنامه در ایستگاه های نقاشی و كاردستی و خمیر بازی  آثار خود را به مناسبت این روز ارایه می نمایند لازم به ذكر است كه شركت های سازنده و وارد كننده دارو های بیماران هموفیلی شامل : آریو ژن زیست دارو  – درمان آرا  -  اهران تجارت – نوو نوردیسك پارس -  كار و اندیشه از حامیان مالی و معنوی برگزاری این مراسم هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha